اجرای طرح‌های جامع پدافندغیرعامل در شهرهای بالای 200هزار نفر مازندران

مدیرکل پدافندغیرعامل استانداری مازندران از اجرای طرح‌های جامع پدافندغیرعامل در شهرهای بالای 200هزار نفر در این استان خبرداد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حمید بخشی عصر امروز_ پنجشنبه چهارم آبان‌ماه_ در همایش پدافند غیرعامل واقع در سالن اجتماعات شهرداری آمل، بحران را شامل حوادث و رویدادهای طبیعی عنوان و اظهار کرد: یکی از حوزه‌های مهم این سازمان تسهیل مدیریت بحران است و در زمینه ساماندهی عوامل مدیریت بحران نقشی ندارد.

وی با بیان اینکه در حوزه فعالیت، سازمان پدافند غیرعامل نوبنیاد محسوب می‌شود و امسال قانون آن مصوب شده که در شش ماه آینده ابلاغیه آن به اجرا درمی‌آید، افزود: پدافند به لحاظ ساختاری در چهار سطح به فعالیت می‌پردازد که در سطح سوم با ۱۱ کارگروه تخصصی در حوزه‌های مختلف فعال است.

بخشی با اشاره به اینکه هم اکنون طرح‌های جامع پدافند غیرعامل در شهرهای بیش از ۲۰۰ هزار نفر جمعیت در مازندران اجرایی شده است، اظهار کرد: این طرح‌ها در شهرهای بابل و ساری در حال اجراست و به زودی این طرح در شهر آمل نیز اجرایی می‌شود.

مدیرکل پدافند غیرعامل مازندران با اعلام اینکه شناسایی حوزه‌های مختلف بحرانی از اهداف طرح‌های جامع پدافند غیرعامل است، عنوان کرد: امن‌سازی مراکز داده، حفاظت فیزیکی، خریداری دستگاه‌های مولد برق در زمان تنش نیرو، صیانت اسناد و مدارک مهم، حمایت‌های شیمیایی، نظام آمادگی و رزمایش‌های مدیریت غیرعامل از اقدامات مهم سازمان پدافند غیرعامل در شهرها است که در طرح‌های جامع نیز دیده شده است.

این مسئول با اشاره به اینکه در مازندران به دلیل شرایط جغرافیایی نیاز به ورود جدی در حوزه زیست محیطی وجود دارد، بیان کرد: در مازندران قریب به ۱۹ چالش عمده احصا شده است که مسائلی مانند زمین زباله، شیرابه‌ها در محل احداث سد به ویژه سد هراز مهم‌ترین آن‌ها هستند.

وی بخشی ضرورت توجه به مدیریت آب‌های سطحی و آب‌های زیر زمینی را برای مازندران حیاتی برشمرد و عنوان کرد: کاهش میزان ذخیره‌سازی آب در مازندران مساله مهمی است که نیاز به بررسی و حمایت‌های کشوری دارد.

کد خبر 699371

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.