۳ هزار میلیارد تومان پروژه سرمایه‌گذاری در شهر اصفهان فعال است

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: در حال حاضر با احتساب پروژه هتل‌سازی در ارگ جهان‌نما، سه هزار میلیارد تومان پروژه سرمایه‌گذاری در شهر اصفهان در حال اجرا است‌.

محمد نورصالحی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به بازدید امروز _پنجشنبه چهارم آبان‌ماه_ اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان از پروژه رینگ چهارم و پروژه‌های سرمایه‌گذاری این کلان‌شهر اظهار کرد: بخشی از یال شرقی رینگ چهارم که از سمت شمال، از جاده رزمندگان و اتوبان بعثت آغاز می‌شود، تا اتوبان فرودگاه اجرا شده است و پس از آن تا خیابان جی و پل سردار شهید سلیمانی و در ادامه تا کنارگذر شرق تعریض می‌شود تا به مقابل سپاهان‌شهر برسد.

وی با بیان اینکه نیمه غربی این پروژه در شهر خمینی‌شهر قرار دارد، افزود: بخش نخست این پروژه به‌طول هشت کیلومتر که از خیابان جی و کارخانه قند تا اتوبان فرودگاه است، در سال جاری آزادسازی می‌شود و سرعت پروژه خوب است؛ البته فرایند آزادسازی زمان‌بر است و باید توافق با مالکان انجام شود.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه آزادسازی املاک در مسیر جاده خاتون‌آباد که باید با توافق مالکان انجام شود، در حال پیگیری است، تصریح کرد: امکان دارد علاوه بر بودجه ۸۰۰ میلیارد تومانی که امسال برای رینگ چهارم پیش‌بینی شده است، حدود ۴۰۰ میلیارد تومان دیگر در اصلاح بودجه اضافه شود.

۳۰۰۰ میلیارد تومان پروژه سرمایه‌گذاری در شهر اصفهان فعال است

وی ادامه داد: در صورت اصلاح بودجه، مدیریت شهری موظف می‌شود این بخش از پروژه را نیمه نخست سال آینده به اتمام برساند و مورد بهره‌برداری قرار دهد؛ هفت پل بزرگ در این قسمت در حال اجرا است و سازمان عمران در حال انجام فعالیت است.

نورصالحی با بیان اینکه مقرر شده است ادامه این پروژه حدفاصل پل شهید سلیمانی تا تقاطع روشن‌دشت جزو برنامه نیمه دوم امسال قرار گیرد، افزود: با وجود اینکه این بخش از پروژه در برنامه سال ۱۴۰۳ قرار داشت، اما زودتر انجام و منطقه چهار نیز درگیر این پروژه می‌شود.

وی با بیان اینکه روز گذشته طرح تقاطع روشن‌دشت نهایی شد، خاطرنشان کرد: در ادامه فاز دوم تهیه و پیمانکار انتخاب و عملیات اجرایی آغاز و سپس وارد منطقه شش می‌شود.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به اینکه منطقه شش از پل شهدای اشکاوند به سمت سپاهان‌شهر در حال اجرا است، تصریح کرد: باید در نقطه‌ای از مسیر رینگ که به مقابل سپاهان‌شهر متصل می‌شود، اصلاح طرح انجام و در برنامه ۱۴۰۳ شهرداری قرار گیرد و یال شرقی رینگ به‌طور کامل از شمال تا جنوب تا پایان سال ۱۴۰۳ به اتمام رسیده باشد.

۳۰۰۰ میلیارد تومان پروژه سرمایه‌گذاری در شهر اصفهان فعال است

وی با اشاره به پروژه‌های مشارکتی فعال در شهر اصفهان گفت: با تغییری که در مدیریت مشارکت‌ها انجام شده است، پروژه‌های خوبی با قوت و سرعت در حال انجام است، زیرا سیاست شهرداری از گذشته تاکنون مبتنی بر استفاده حداکثری از توان و ظرفیت بخش خصوصی است.

نورصالحی تاکید کرد: با ایجاد تسهیلات و تسریع در فرایندها به‌طوری که رضایت سرمایه‌گذار را به‌همراه داشته باشد، موانع رفع می‌شود.

وی با بیان اینکه پروژه‌های زیادی در حوزه سرمایه‌گذاری از گذشته تاکنون اجرا شده است، ادامه داد: در حال حاضر نیز پروژه‌های خوبی برای ارائه به سرمایه‌گذاران به‌ویژه در حوزه گردشگری، ساخت هتل و تشویق افرادی که مایل به سرمایه‌گذاری در بافت تاریخی شهر هستند، آماده است.

وی تصریح کرد: در حوزه سرمایه‌گذاری حدود شش پروژه در حال انجام رو به اتمام است و بعضی دیگر موانعی دارد که هفته آینده طی برگزاری جلسه با شهردار موانع برطرف خواهد شد و تا پایان سال چند پروژه بزرگ نیز به بهره‌برداری می‌رسد.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان خاطرنشان کرد: در حال حاضر با احتساب پروژه هتل‌سازی در ارگ جهان‌نما، سه هزار میلیارد تومان پروژه سرمایه‌گذاری در شهر اصفهان در حال اجرا است‌.

کد خبر 699360

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.