۴ درصد جمعیت بیجار در کتابخانه‌های عمومی عضو هستند

سرپرست اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان کردستان گفت: از مجموع جمعیت شهرستان بیجار فقط چهار درصد عضو کتابخانه‌های عمومی هستند که ضرورت دارد شاخص‌های کتابخوانی در این شهرستان بیش از پیش افزایش پیدا کند.

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط عمومی اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی کردستان، معصومه حسنی‌خونسار، امروز _پنجشنبه چهارم آبان‌ماه_ در جلسه مشترک انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان بیجار، اظهار کرد: از مجموع جمعیت شهرستان بیجار فقط چهار درصد عضو کتابخانه‌های عمومی هستند که ضرورت دارد شاخص‌های کتابخوانی در این شهرستان بیش از پیش افزایش پیدا کند.

وی افزود: بر اساس آمار به ازای هر فرد از مجموع جمعیت بیجار، یک نسخه کتاب در کتابخانه‌های عمومی موجود بوده که این میزان از میانگین استان بالاتر است.

سرپرست کتابخانه‌های عمومی استان کردستان خاطرنشان کرد: کتابخانه‌های عمومی پایگاه‌های فرهنگی و اجتماعی هستند و حمایت از این نهاد فرهنگی نقش بسیار مهمی در توسعه فرهنگی جامعه دارد.

شهرداری‌ها توجه بیشتری به کتابخانه‌های عمومی شهر داشته باشند

محمدحسین محبیان، فرماندار بیجار در این جلسه با تاکید بر لزوم حمایت از کتابخانه‌های عمومی، اظهار کرد: این نهاد فرهنگی با عملکرد و برنامه‌های خود می‌تواند نقش بسیار مهمی در توسعه فرهنگی شهرستان داشته باشد.

وی با اشاره به جایگاه کتابخانه‌های عمومی در حوزه فرهنگی استان، تصریح کرد: در سال جاری از محل تملک دارایی‌های شهرستان بالغ بر ۱۰ میلیارد ریال به کتابخانه‌های عمومی شهرستان بیجار اختصاص پیدا کرده که نسبت به سال گذشته افزایش خوبی داشته است.

فرماندار بیجار با تاکید بر اینکه توجه به کتابخانه‌های عمومی در واقع نوعی سرمایه‌گذاری است، افزود: آثار و نتایج فعالیت‌های فرهنگی بر تمام بخش‌های جامعه اثرگذار است و جامعه را به سمت و سوی توسعه هدایت می‌کند.

وی خواستار توجه شهرداری‌ها به پرداخت نیم درصد به حساب انجمن شد و اضافه کرد: شهرداری‌ها می‌توانند علاوه بر پرداخت نیم درصد مطابق قانون، به شیوه‌های دیگری از کتابخانه‌های عمومی حمایت کنند.

سارا الوندی، رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان بیجار نیز در این نشست با اشاره به فعالیت ۶ باب کتابخانه عمومی در این شهرستان، اظهار کرد: در حال حاضر سه هزار و ۹۰۰ نفر در کتابخانه‌های عمومی شهرستان عضویت دارند.

وی تعداد منابع موجود در کتابخانه‌های عمومی بیجار را ۹۱ هزار و ۴۰۰ نسخه ذکر و افزود: بر این اساس به ازای هر فرد یک جلد در کتابخانه‌های عمومی شهرستان موجود است.

به گزارش ایمنا، در پایان این نشست از فعالیت‌های علی‌مراد صحرایی، کتابدار کتابخانه عمومی مرحوم لطف‌اللهی بیجار تقدیر شد.

کد خبر 699306

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.