ظرفیت بالای سمیرم در حوزه صنایع دستی

رئیس اداره میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری شهرستان سمیرم گفت: تولیدات صنایع دستی و هنرهای سنتی در ایجاد اشتغال و درآمد پایدار نقش مؤثری دارد.

سعید سلیمانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: جشن اشتغال و خودکفایی ۸۶۳۰ خانوار تحت حمایت کمیته حضرت امام خمینی (ره) در محل دانشگاه اصفهان برگزار شد و از کارآفرینان و تولیدکنندگان برتر تجلیل به عمل آمد.

وی افزود: جمعی از هنرمندان صنایع دستی و مددجویان تحت حمایت کمیته امام خمینی (ره) شهرستان سمیرم در ورودی سالن برگزاری جشن، با برپایی سیاه چادر عشایری به نمایش دستاوردها و تولیدات صنایع دستی و ارائه سوغات پرداختند.

مدیر اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تصریح کرد: مسئولان استانی و شهرستانی ضمن حضور در این جشن از نزدیک از تولیدات و محصولات صنایع دستی بازدید و همگی اذعان داشتند که شهرستان سمیرم در حوزه صنایع دستی و بافته‌های داری، دارای ظرفیت بالا بوده و نگاه و تلاش همه جانبه در سال‌های اخیر به این حوزه توانسته تأثیر مستقیمی در ایجاد اشتغال و درآمد پایدار استان و شهرستان داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: بسیاری از هنرمندان در رشته‌های بومی شامل بافته‌های داری مانند گلیم و جاجیم تحت پوشش هستند.

سلیمانیان افزود: حدوداً ۲۰ تا ۲۵ درصد خانواده‌های هنرمندان ما تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) و بهزیستی هستند که حدوداً ۷۰ تا ۸۰ نفر را شامل می‌شوند.

کد خبر 699256

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.