دستورالعمل ساماندهی نماهای شهری قم اجرایی شود

معاون معماری و شهر‎سازی شهرداری قم گفت: دستورالعمل ساماندهی نماهای شهری قم در سال ۱۳۹۹ مصوب شده و اجرای این دستورالعمل در امر ساخت‌وساز ضروری است.

مجید متین فر در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به شیوه نامه ساماندهی نماهای شهری و سیما، ‎منظر اظهار کرد: دستورالعمل ساماندهی نماهای شهری قم مصوب ۱۹ / ۰۹/ ۱۳۹۹"و "ضوابط و دستورالعمل نما، سیما و منظر شهری قم مصوب سال ۱۳۹۳" دو دستورالعمل الزام آور برای تمام فعالان عرصه ساخت و ساز است.

وی افزود: از‎ عناوین این دستورالعمل می‌توان به معیارهای طبقه بندی، مرجع رسیدگی و ساختار اجرایی، گردش کار و دریافت تایید‎یه، مستندات لازم جهت اخذ تایید‎یه نمای ساختمان‌ها، ضوابط نما و سیما، ‎منظر شهری قم و نقشه محدوده بافت مرکزی اشاره کرد.

معاون معماری و شهر‎‎سازی شهرداری قم در خصوص اهداف این شیوه نامه تصریح کرد: ارتقای کیفی نمای ابنیه، سیما و منظر‎شهری، احیای فرهنگ معماری و شهر‎سازی غنی گذشته، ساماندهی و انتظام بخشی نمای‌های شهری، افزایش کیفیت ساخت و سازهای شهری و نظارت حداکثر بر اجرای خدمات مهندسین و مدون سازی ضوابط ویژه ساماندهی نمای شهری به منظور ایجاد وحدت رویه از اهداف این دستورالعمل است.

وی در راستای لزوم کنترل و اجرای مضاعف مصوبات سیما و‎منظر شهری، تاکید کرد: طی نامه‌ای درخواست ثبت و بارگذاری این شیوه نامه در سامانه سازمان نظام مهندسی ساختمان قم به این سازمان اعلام شده است و تا تمام مهندسان طراح و ناظر از مفاد این دستورالعمل‌ها با خبر شوند.

کد خبر 699251

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.