۳۰۰ پل در محورهای خراسان شمالی نیازمند تعمیر است

مدیرکل راهداری خراسان شمالی گفت: ۳۰۰ پل در محورهای اصلی و فرعی خراسان شمالی نیازمند تعمیر و بازسازی بوده و ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمد مشتری امروز _ پنجشنبه چهارم آبان‌ماه _ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ۳۰۰ دستگاه پل در محورهای اصلی و فرعی خراسان شمالی نیازمند تعمیر و بازسازی بوده و ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز است.

وی افزود: از ابتدای سال تاکنون ۳۶ دستگاه پل در محورهای اصلی و فرعی با صرف ۲۷ میلیارد ریال اعتبار مرمت و بازسازی شده است.

مدیرکل راهداری خراسان شمالی با اشاره به تنقیه ۲۵۶ دستگاه پل، خاطرنشان کرد: پل‌ها در طول سال لایروبی و تنقیه می‌شود و این امر به ویژه در فصل بارش از انسداد مسیرهای ارتباطی جلوگیری و زمینه تردد روان را برای کاربران جاده‌ای فراهم می‌کند.

وی تصریح کرد: در این بازه زمانی ۴۸۳ دستگاه پل بازدید و شرایط پل‌ها توسط کارشناسان رصد شده است تا در صورت نیاز اقدامات لازم برای مرمت و بازسازی آن‌ها انجام شود.

مشتری ادامه داد: اقدامات بهسازی و ارتقای ایمنی پل‌ها موارد مختلفی از جمله تعمیر رادیه و برید، کوله، عرشه و ترمیم فونداسیون، پاکسازی دهانه و داخل پل‌ها، تعویض دال‌های فرسوده، مرمت قرنیز و مقاوم سازی پایه پل‌ها است.

وی اضافه کرد: وضعیت پل‌ها برای مرمت، بازسازی و اولویت بندی بر اساس سامانه bms (سامانه فنی پل‌ها) رصد می‌شود.

وی تعداد انواع آبرو، پل و ابنیه فنی در محورهای اصلی و فرعی خراسان شمالی را شش هزار و ۹۰۶ دستگاه دانست و گفت: برای تمام پل‌ها و آبروهای محورهای حوزه استحفاظی استان، شناسنامه فنی پل در سامانه bms ثبت شده است.

کد خبر 699195

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.