ضرورت انتقال فناوری قطارهای سریع‌السیر به داخل کشور

وزیر کشور با اشاره به ضرورت انتقال فناوری قطارهای سریع‌السیر به داخل کشور، گفت: واگن پارس یک محور است که می‌تواند اضافه بر تولید کنونی و جبران بسیاری از نیازهای داخل، زمینه‌ساز انتقال فناوری قطارهای پیشرفته‌تری باشد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، احمد وحیدی امروز _ پنجشنبه چهارم آبان‌ماه _ در حاشیه بازدید از واگن‌پارس اراک در جمع خبرنگاران اظهار کرد: شرکت واگن‌سازی ظرفیت زیادی دارد و می‌تواند آینده‌ای قوی‌تر نیز داشته باشد.

وی با بیان اینکه شرکت واگن پارس خط تولید لوکوموتیو دارد و باید از این ظرفیت استفاده شود، افزود: این شرکت نباید بیکار بماند و ظرفیتش از دست برود؛ بنابراین باید برای سفارش‌ها و برنامه‌ها قراردادهای آینده نیز جوانب بررسی و در نظر گرفته شد.

وزیر کشور با اشاره به ضرورت انتقال فناوری قطارهای سریع‌السیر به داخل کشور، خاطرنشان کرد: واگن پارس یک محور است که می‌تواند اضافه بر تولید کنونی و جبران بسیاری از نیازهای داخل، زمینه‌ساز انتقال فناوری قطارهای پیشرفته‌تری باشد.

وی با بیان اینکه واگن پارس یک صنعتی قدیمی، مجرب و توانمند است، اضافه کرد: خط سریع‌السیری که میان تهران - اصفهان و تهران - مشهد وجود دارد از مسائل آینده قطار کشور است و مسائل مترو نیز با سرعت در حال افزایش است.

ضرورت انتقال فناوری قطارهای سریع‌السیر به داخل کشور

وحیدی با اشاره به ورود لوکوموتیو از خارج کشور، تاکید کرد: سیاست دولت حمایت از تولید داخل است و این قراردادها مربوط به سابق است که در گذشته با فاینانس خارجی منعقد شده بود.

وی با بیان اینکه باید میزان قابل تولید در داخل بررسی و در برنامه‌های آینده مترو دنبال و تدوین شود، تاکید کرد: واگن‌پارس کارخانه مهمی است و نباید بدون سفارش باشد، ظرفیت آن مغفول بماند و از بین رود.

به گزارش ایمنا، ادای احترام به مقام شامخ شهدا، دیدار با نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی، بازدید از صنایع، حضور در بعضی جلسات، بازدیدهای میدانی و سخنرانی در یادواره دو هزار و ۸۰۰ شهید شهرستان اراک از جمله برنامه‌های وزیر کشور در جریان این سفر یک روزه به استان مرکزی است.

کد خبر 699187

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.