استان کردستان هفته آینده میزبان رئیس‌جمهور است

استاندار کردستان گفت: استان کردستان اواخر هفته آینده میزبان رئیس‌جمهور است که در این سفر پروژه‌های کلانی از جمله راه‌آهن سنندج و فرودگاه سقز به بهره‌برداری می‌رسند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، اسماعیل زارعی کوشا، شامگاه _چهارشنبه سوم آبان‌ماه_ در جلسه شورای اداری استان کردستان اظهار کرد: نقطه تمایز این دولت نسبت به دولت‌های دیگر در تعیین کردن ساز و کار و ساختار مشخص برای بحث مردمی‌سازی است که این امر نشان می‌دهد دولت نسبت به شعارهای خود متعهد است.

وی خطاب به مسئولان و مدیران استان گفت: بحث مردمی‌سازی را یک مسئله حاشیه‌ای ندانید و باید به صورت جدی برای تحقق آن تلاش کنید چون ما دنبال این هستیم که از این راهبرد به خدمت بهتر برسیم.

استاندار کردستان تصریح کرد: در نگاه مقام معظم رهبری نیز همواره رویکرد مردمی‌سازی وجود داشته است و در واقع هرکجا موفق بوده‌ایم به دلیل مردمی کار کردن بوده که نمونه آن را در دفاع مقدس شاهد بودیم.

وی در ادامه گفت: جشنواره شهید رجایی استان نشان داد که بیشتر دستگاه‌ها با جدیت کار می‌کنند و فعالیت جدی دارند اما برخی از دستگاه‌ها هم باید نسبت به ثبت و مستندسازی فعالیت‌های خود اهتمام بیشتری داشته باشند، چون بهره‌وری ما قطعاً بیش از این است.

زارعی‌کوشا با بیان اینکه در استان کردستان علاوه بر پروژه‌های نیمه‌تمام، وعده‌های نیمه‌کاره و گره‌های مزمنی را هم داریم که حل آنها انگیزه و وقت کافی می‌خواهد، افزود: نمونه آن حل مشکل اراضی شهرک وحدت سنندج بود که در هفته گذشته مشکل ۲۰ ساله دو هزار خانوار این منطقه حل و فصل شد.

اهتمام برای حل مشکل اراضی هفت آسیاب سنندج

وی ادامه داد: امیدواریم تا پایان امسال هم مشکل اراضی هفت آسیاب سنندج را هم که به سال ۱۳۷۱ بر می‌گردد را حل کنیم تا مشکل یک هزار و ۲۰۰ خانواده این منطقه هم رفع شود.

استاندار کردستان گفت: کردستان در دور اول سفر استانی رئیس‌جمهور، استان بیست‌وهشتم بود اما امسال در دور دوم سفرها، استان هشتم هستیم که این نشان می‌دهد پروژه‌های ما به سرانجام رسیده است.

وی تصریح کرد: استان کردستان در اواخر هفته آینده میزبان رئیس‌جمهور است که در این سفر پروژه‌های راه‌آهن سنندج، فرودگاه سقز، اراضی پایاب سد گاران مریوان و بازارچه سیف سقز به بهره‌برداری می‌رسد و در سایر بخش‌های وزارت نیرو، آب، جهاد کشاورزی و زیرساختی نیز پروژه‌های دیگری آماده افتتاح است.

زارعی‌کوشا با اشاره به اینکه در دور اول سفر رئیس‌جمهور به کردستان، به نسبت سرانه استان رتبه اول را جذب اعتبارات داشتیم، ادامه داد: تاکنون برای مصوبات سفر دوم نیز بالغ بر ۱۴ هزار میلیارد تومان اعتبار پیش‌بینی شده است.

وی گفت: مردم کردستان به مهمان‌نوازی مشهور هستند که باید از این میراث ناملموس مهربانی و مهمان‌نوازی صیانت کنیم و استقبال پرشوری را از رئیس‌جمهور داشته باشیم.

استاندار کردستان تاکید کرد: در ایام سفر استانی رئیس‌جمهور به کردستان، دستگاه‌ها نیز هماهنگی کامل را داشته باشند و تمامی امکانات در خدمت این سفر قرار گیرد.

مسئولان حل مسائل و مشکلات مردم را در اولویت قرار دهند

حجت‌الاسلام عبدالرضا پورذهبی، نماینده ولی‌فقیه در کردستان، استقبال از دیدارهای مردمی را در این برنامه تاکید کرد و گفت: مدیران و مسئولان باید با مردم مدارا کنند و گوش شنوایی برای شنیدن مسائل و مشکلات آنها داشته باشند.

وی در ادامه به بیان دو روایت در مورد حسن ظن، تکریم ارباب رجوع و مسئولیت‌پذیری مدیران پرداخت و گفت: شاید فردی به ظاهر در نظر ما مطلوب به نظر نرسد اما این مسئله را نباید بر عملکرد او تعمیم داد چون فعالیت و عملکرد شخص مهمترین ملاک است.

اکبر محمدی، رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کردستان نیز در این مراسم اظهار کرد: جشنواره شهید رجایی با هدف دستیابی به میزان بهره‌وری دستگاه‌های اجرایی در استان اجرا شد که ۴۸ دستگاه مورد ارزیابی قرار گرفتند.

وی خاطرنشان کرد: در این راستا از میان این دستگاه‌ها، ۱۷ دستگاه رتبه خوب، ۱۹ دستگاه رتبه متوسط و ۱۴ دستگاه رتبه ضعیف را کسب کردند.

به گزارش ایمنا، برترین دستگاه‌های اجرایی در جشنواره شهید رجایی استان کردستان امروز در این مراسم مورد تجلیل قرار گرفتند.

کد خبر 699106

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.