حد و مرزهای جغرافیایی برای حضور سرمایه‌گذار برداشته شود

عضو شورای اسلامی شهر اهواز با تاکید بر تسهیل فرایند حضور سرمایه‌گذار در اهواز، گفت: اگر سرمایه‌گذاری بومی در شهر اهواز و خوزستان ساکن نباشد، اما تمایل به سرمایه‌گذاری دارد قطعاً باید از آن استقبال کنیم.

حجت‌اله زارع زاده در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: در حوزه سرمایه گذاری نه تنها در مدیریت شهری اهواز بلکه در سطح استان همچنان حلقه مفقوده‌ای وجود دارد، هرچند در مقاطع مختلف یکی از اولویت‌های مسئولان رونق بخشیدن به سرمایه‌گذاری، رفع موانع و ایجاد ساز و کارهای اجرایی است، به گونه‌ای که شرایط برای داوطلبان سرمایه‌گذاری در حوزه‌های متخلف بهتر فراهم شود اما عملاً تا امروز نه تنها در حوزه مدیریت شهری بلکه در خوزستان این اتفاق نیفتاده است.

وی افزود: همچنان سرمایه گذاران در ساز و کارها و بوروکراسی اداری درگیر هستند به این معنی که همچنان موانع سر جای خود هستند.

عضو شورای اسلامی شهر اهواز با تاکید بر اینکه سرمایه‌گذاری باید به سود طرفین و آروده‌ای برای شهر داشته باشد، ادامه داد: اکثر اوقات با سرمایه گذارانی مواجه هستیم که پیشنهادهای خود را ارائه می‌دهند در حالی که مدیریت شهر باید بسته‌های سرمایه گذاری مبتنی بر نیاز شهر را ارائه دهیم تا متناسب با این بسته‌ها از سرمایه گذاران دعوت شود تا در اجرای این بسته‌ها مشارکت کنند، در این زمینه نواقص و کاستی‌هایی در اهواز وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه تعداد زیادی از سرمایه‌گذاری‌های گذشته ناموفق بوده‌اند، ادامه داد: برخی از آنها از لحاظ نوع تنظیم قرارداد و پایبندی به تعهدات مشکلاتی را ایجاد کرده‌اند و در حال حاضر شاهد تشکیل پرونده‌های متعدد حقوقی در محاکم قضائی هستیم که بعضاً همچنان مفتوح هستند.

زارع زاده تصریح کرد: در خوزستان به ویژه در اهواز که ویترین استان است، ظرفیت‌های بالقوه فراوانی وجود دارد تمایل حضور سرمایه‌گذار در سطح مدیران هم وجود دارد، اما همچنان اراده عملی شدن آن نواقصی وجود دارد، ما نمی‌توانیم بگوییم مدیریت شهری و شهرداری اهواز از فرمانداری و استانداری جدا است بنابراین استانداری، فرمانداری، مدیریت شهری و همه در یک قالب دیده می‌شوند. وقتی از سرمایه گذاری صحبت می‌شود، یک اتفاق بزرگ و مؤثر برای یک شهر باید شکل گیرد.

وی تاکید کرد: راه اندازی یک رستوران یا یک مجموعه بازی و امثال آن سرمایه گذاری تعریف نمی‌شوند، برای این اتفاق باید اراده همه ارکان و عناصر داخلی در کنار هم قرار بگیرند، نیازهای بزرگ و واقعی شهر که تا حدود زیادی احصا شده‌اند در قالب بسته‌های سرمایه گذاری ارائه تا سرمایه گذارانی که صلاحیت اجرای چنین پروژه‌هایی دارند پیش قدم شوند، موانع و بوروکراسی اداری در مسیر راه شأن برداشته شوند، در این شرایط می‌توانیم شاهد رخ دادن اتفاق خوبی در اهواز باشیم.

عضو شورای اسلامی شهر اهواز ادامه داد: وقتی از سرمایه گذاری صحبت می‌شود یعنی آنچه که موجب توسعه شهر به وسیله هر شخصی و شخصیتی با پیش فرض اهلیت و دارا بودن شرایط است، یعنی اگر سرمایه گذاری از ۷۰۰ کیلومتر آن طرف تر حاضر است در شهر ما سرمایه گذاری کند و یک امر توسعه‌ای را رقم زند قطعاً ما باید استقبال کنیم.

وی تاکید کرد: اگر سرمایه گذاری بومی در شهر و خوزستان خود ساکن نباشد اما تمایل دارد در شهر و استان خود سرمایه گذاری کند، قطعاً باید استقبال کنیم، موضوع سرمایه گذاری خط کشی‌ها را بر نمی‌تابد.

کد خبر 698993

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.