سرمایه مردمی همیشه عامل موفقیت بوده است

استاندار اصفهان در همایش نقش دستگاه‌های اجرایی، نهاد های انقلابی و تشکل‌های مردمی در مشارکت همگانی در انتخابات گفت: سرمایه اجتماعی و مردمی همیشه عامل موفقیت ما و مورد هجمه دشمن بوده است که در انتخابات هم به همین صورت است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سیدرضا مرتضوی استاندار اصفهان، امروز _چهارشنبه سوم آبان_ در همایش نقش دستگاه‌های اجرایی، نهادهای انقلابی و تشکل‌های مردمی در مشارکت همگانی در انتخابات اظهار کرد: یکی از ماموریت‌هایی که مجموعه دولت در این ایام مشغول زمینه سازی و برنامه‌ریزی برای آن است که یک حرکت مردمی و نگاه و اراده مردمی هست که این مأموریت را ایجاد می‌کند مسئله انتخابات است.

وی افزود: پس از پیروزی انقلاب اسلامی و با اراده مردم و رهبری حضرت امام خمینی (ره) زمینه‌ای فراهم شد که اراده مردم در سرنوشتشان رنگ و بوی متفاوتی پیدا کند و بسیاری از نقشه‌هایی که برای این سرزمین توسط استکبار جهانی ترسیم شد، بعد از انقلاب نقش بر آب شد و در ادوار مختلف ۴۴ انتخابات به وقوع پیوسته و مردم نقش پررنگی در استقرار انقلاب اسلامی ایفا کرده‌اند.

استاندار اصفهان ادامه داد: در این دوران بعضاً از اهمیت این مسئله و اینکه می‌توانیم نسبت به موضوع انتخابات نقش ایفا کنیم غفلت کرده‌ایم. گاهی مردم حواسشان نیست که حضورشان تا چه اندازه در انتخاب اصلح‌تر و امید آفرین و اعتمادآفرین و امنیت ایجاد می‌کند. ما همه بضاعت خودمان را در مسیر یک انتخابات با مشارکت بالا، رقابتی، سالم و شفاف به کار میگیریم‌.

مرتضوی تصریح کرد: انتخابات مظهر تحقق اراده مردم است و اقشار مختلف باید بدانند این تحقق اراده با حضور آنها محقق می‌شود. تفاوت جمهوری اسلامی با سایر کشورها این است که انتخابات در کمال شفافیت و آگاهی مردم و شرایط رقابتی انجام شود و در همین راستا در فرامین امامین انقلاب که جستجو می‌کنیم همیشه حول این موضوع صحبت‌هایی داشته‌اند و مسئولین و دست اندرکاران را به سمت انتخاب آگاهانه مردم سوق داده‌اند.

وی تاکید کرد: در همین فضا دیده‌ایم که رهبر انقلاب همه مجموعه‌ها را به این سمت سوق می‌دانند و از طرف دیگر ملاک‌های شایستگی را برای مردم بیان کرده‌اند. زیرا هرچه حضور مردم آگاهانه‌تر باشد نتیجه آن برای کشور بهتر است.

استاندار اصفهان بیان کرد: ممکن است نظر من با آن چیزی که از صندوق خارج می‌شود متفاوت باشد اما این برآیند همیشه به نفع کشور بوده است. جامعه باید به آن بلوغی که در سال‌های گذشته رسید و دولت سیزدهم را انتخاب کرد، برسد و در نگاه امامین انقلاب جامعه‌ای که از روی آگاهی و دانایی انتخاب می‌کند جامعه موفق تری است ولو اینکه با نظر من متفاوت باشد.

مرتضوی اظهار کرد: اما در غرب خلاف این روال وجود دارد و شاهدیم در برخی کشورهای غربی افرادی که مشاعر خود را از دست داده‌اند از این فرایند خارج می‌شوند زیرا با فضاسازی رسانه‌ای واقعیت‌ها را تغییر می‌دهند.

وی تصریح کرد: انتخابات مجلس از حیث اینکه در رأس امور قرار دارد اهمیت دارد و ضرورت انتخاب آگاهانه هم بیشتر است. ما باید از تمام ظرفیتمان برای یک انتخاب رقابتی سالم و شفاف استفاده کنیم تا در راستای تدبیر و اصلاح امور کشور به کار گرفته شود.

استاندار اصفهان افزود: انتخابات برای کشور ما یک سرمایه گذاری هم هست و سرمایه اجتماعی یک مؤلفه قدرت برای ما است. امامین انقلاب از ابتدا به دنبال حفظ این سرمایه بوده‌اند و دشمن هم در ۴۴ سال گذشته به دنبال مخدوش کردن این سرمایه بوده است. همه جنگ‌های اقتصادی و فرهنگی و میدان‌های متعددی که برای مبارزه با ما استفاده کرده، اصلی‌ترین هدف آن سرمایه اجتماعی بوده است زیرا می‌داند که مردم کشور را از بحران‌ها عبور داده‌اند.

مرتضوی گفت: مگر می‌تواند کشوری از توطئه‌های اول انقلاب تا کنون جان سالم به در ببرد؟ اما آنجایی که مردم حضور داشته‌اند کشور توانسته به خوبی مدیریت کند و حتی در قضیه دفاع مقدس هم این مسئله را شاهد بودیم که از لحاظ امنیتی بسیار مهم بود و امام (ره) به کمک نیروهای بسیج مردمی جنگ را اداره کرد.

وی افزود: در همین راستا سرمایه اجتماعی مردم همیشه عامل موفقیت ما و مورد هجمه دشمن بوده است که در انتخابات هم به همین صورت است‌.

کد خبر 698977

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.