انهدام ۱۵ باند سازمان یافته جرائم در سیستان و بلوچستان

فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان گفت: آمار جرائم، تشدید فعالیت‌ها و اقدامات انتظامی در اجرای ۴۸ ساعته هفتمین مرحله طرح رعد در استان کاهش چشمگیری پیدا کرده است.

به گزارش ایمنا، سردار دوستعلی جلیلیان امروز _ چهارشنبه سوم آبان‌ماه _ از اجرای ۴۸ ساعته هفتمین مرحله از طرح عملیاتی رعد با هدف برقراری نظم و امنیت و آرامش عمومی و ضربه زدن به کانون جرایم در سیستان و بلوچستان خبر داد و اظهار کرد: این طرح پس از کار اطلاعاتی و عملیاتی متعدد و منسجم در اقصی نقاط استان توسط مأموران جان بر کف پلیس به انجام رسید.

وی با اشاره به دستگیری ۸۲۰ متهم و متلاشی شدن ۱۵ باند سازمان یافته انواع جرایم، افزود: در اجرای این طرح ارزش اموال مکشوفه ۸۰ میلیارد تومان برآورد شده است.

فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان با اشاره به جلوگیری از ورود اتباع بیگانه به کشور، خاطرنشان کرد: پلیس استان در اجرای این طرح با اشراف اطلاعاتی موفق شدند تعداد هزار و ۵۰۰ نفر از مترددین غیرمجاز را که از مرز گذر کرده و وارد کشور شده بودند، دستگیر کنند.

وی ادامه داد: در این طرح مقدار دو تن و ۵۰۰ کیلوگرم انواع مواد مخدر کشف و در این رابطه قاچاقچیان و خرده فروشان حرفه‌ای مواد مخدر دستگیر شدند.

سردار جلیلیان با اشاره به پاسخگویی و ارائه خدمات مشاوره رایگان به شهروندان به صورت شبانه‌روزی با شماره ۰۹۶۵۸۰ مرکز مشاوره و آرامش معاونت فرهنگی اجتماعی در سراسر استان، تاکید کرد: بیش از ۷۰ درصد پرونده‌هایی که جنبه عمومی نداشته و قابل گذشت بوده توسط مشاوران اجتماعی مصالحه شده است.

وی با بیان اینکه ۸۵ مورد برخورد با جرایم سایبری و فضای مجازی در حوزه پلیس در استان بوده است، گفت: مبلغ چهار میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان تاکنون در این رابطه به حساب قربانیان کلاهبرداری برگشت داده شده است.

رئیس پلیس استان از جذب فعالیت هزار و ۸۱۲ نفر در حوزه پلیس افتخاری خبر داد و افزود: استقبال خوبی برای عضویت در پلیس افتخاری در سراسر استان شده است.

وی با اشاره به اینکه مخلان نظم و امنیت و هنجارشکنان باید بدانند که این استان جای امنی برای آن‌ها نیست و قاطعانه و به حکم قانون با آن‌ها برخورد خواهیم کرد؛ تأکید کرد: طرح‌های عملیاتی و ضربتی و فوریتی پلیس در سیستان و بلوچستان تداوم داشته و طرح‌های عملیاتی در راستای برقراری نظم و امنیت و آرامش شهروندان اجرا خواهد شد.

کد خبر 698976

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.