درخواست از شهرداری مشهد برای اختصاص واگن به متروی قم

شهردار قم گفت: اختصاص واگن مترو از مشهد به قطار شهری قم می‌تواند موجب خدمت‌رسانی بهتر به زائران کریمه اهل بیت(س) شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سید مرتضی سقائیان‌نژاد امروز - چهارشنبه سوم آبان ماه- در نشست هماهنگی پروژه متروی قم که در سالن جلسات شهرداری قم برگزار شد، اظهار کرد: بهره‌برداری از حمل و نقل ریلی در شهر قم یک اتفاق بسیار مطلوب در دولت سیزدهم خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه ساخت ۵۰ واگن برای قم در حال انجام است، مطرح کرد: همچنین سه رام نیز به صورت جداگانه خریداری شده که طراحی آن انجام و تا حدود ۱۰ ماه آینده تحویل داده خواهد شد.

شهردار قم ادامه داد: پیشنهاد ما بر این است که از دپوی قطارهای مشهد استفاده کنیم و رام‌های جدیدی که تولید می‌شود به سمت مشهد برود؛ برای ضمانت پیش پرداخت و تحویل رام‌های جدید نیز از ضمانت وزارت کشور استفاده خواهیم کرد.

وی اضافه کرد: تلاش ما بر این است تا زمانی که خط سوم متروی مشهد آماده شود، از زیرساختی که برای متروی قم آماده شده است برای مردم و زائرین حرم مطهر حضرت معصومه (س) استفاده کنیم.

سقائیان‌نژاد با بیان اینکه اعتبار سه رام قطار جدید کنار گذاشته شده است، تصریح کرد: فشارهایی که بر مجموعه مدیریت شهری مشهد است را درک می‌کنیم ولی ضمانت می‌دهیم تمام پرداخت‌های واگن‌های در حال ساخت انجام شود.

وی افزود: قراردادها با شرکت‌های چینی نیز در حال پیشرفت است و تمام تلاش ما بر این است که واگن‌های جدید به موقع آماده شود.

کد خبر 698970

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.