قوانین دست و پاگیر ادارات مانع توسعه شهرها است

رئیس شورای اسلامی شهر بندرانزلی گفت: قوانین و دستورالعمل‌های دست و پاگیر ادارات مانع از توسعه و پیشرفت شهرها به ویژه شهرهای شمالی است.

شعبان جعفری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: قوانین و دستورالعمل‌های ادارات نه تنها در راستای کمک به رفع موانع و مشکلات شهرها نیست بلکه بیشتر مانع توسعه و پیشرفت شهرها شده است.

وی با بیان اینکه قوانین ادارات نیازمند بازنگری و اصلاح است، افزود: شهرهای گردشگر پذیر و توریستی همچون انزلی موقیت و ویژگی‌های خاصی دارند و قوانین و دستورالعمل‌های ادارات باید نسبت به این ویژگی‌ها تعریف شود.

رئیس شورای اسلامی شهر انزلی خاطرنشان کرد: شهرداری تنها متولی شهر نیست و سایر ادارات نیز نسبت به انجام بعضی امورات آن مسئولیت و تکالیفی دارند در حالی که برخی از دستگاه‌های متولی در شهرها به وظایف قانونی خود به درستی عمل نمی‌کنند و مدیران آن مسئولیت خود را به گردن شهرداری‌ها می‌اندازد.

جعفری تصریح کرد: در بخش بازآفرینی شهری دولت باید سهمیه قیر یارانه‌ای را در شش ماهه نخست سال در اختیار شهرهای شمالی قرار دهد تا مدیران این شهرها بتوانند در وضعیت جوی مناسب و آفتابی، معابر شهری را آسفالت کنند، در حالی که قیر در نیمه دوم سال که اغلب هوا بارانی و مرطوب است در اختیار شهرداری‌ها قرار می‌گیرد که عملیات اجرای آسفالت معابر عملاً امکان پذیر نیست.

وی با بیان اینکه از ابتدای سال تاکنون قیر یارانه‌ای از سوی دولت به شهرداری انزلی اختصاص پیدا نکرده است، افزود: در حال حاضر قیمت هر تن قیر حدود ۱۶ تا ۱۷ میلیون تومان است و شهرداری به دلیل کمبود منابع مالی، توان تهیه قیر را ندارد.

رئیس شورای اسلامی شهر انزلی با بیان اینکه دولت به شهرهای شمالی نسبت به تخصیص اعتبارات در بخش‌های عمرانی، خدماتی، گردشگری و مدیریت پسماند باید نگاه ویژه داشته باشد، گفت: قوانین دست و پاگیر اداراتی همچون آب منطقه‌ای، منابع طبیعی، محیط زیست و میراث فرهنگی بزرگترین مانع شهرداری‌های شهرهای شمالی در اجرای طرح‌های گردشگری و ترافیکی و همچنین جذب سرمایه گذار بخش خصوصی است، لذا دولت باید به منظور توسعه و پیشرفت شهرها، نسبت به بازنگری و اصلاح قوانین و دستورالعمل‌ها اقدام کند.

به گزارش ایمنا، بندرانزلی در ۴۰ کیلومتری غرب مرکز گیلان واقع شده است.

کد خبر 698968

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.