ظرفیت دستگاه‌های اجرایی برای ارتباط گرفتن با مردم موثر است

فرماندار اصفهان گفت: هدف ما این است که از ظرفیت دستگاه‌های اجرایی برای ارتباط گرفتن با مردم و افزایش مشارکت استفاده شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمد علی احمدی فرماندار اصفهان امروز _چهارشنبه سوم آبان_ در همایش نقش دستگاه‌های اجرایی، نهادهای انقلابی و تشکل‌های مردمی در مشارکت همگانی انتخابات ۱۴۰۲ اظهار کرد: یازدهم اسفند انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان است، اجرای راهبردهای مقام معظم رهبری نیازمند اتخاذ تدبیری بوده که از جمله آن تشکیل کمیته‌های نه گانه بوده است

وی افزود: ما در اجرای انتخابات فرایندی زمان بندی شده مدنظر داریم و برنامه برای مدیران اجرایی این است که پشتیبانی جدی نسبت به برگزار کنندگان انتخابات صورت بگیرد، ما ۲۰ منطقه در اصفهان داریم که نزدیک به ۱۰۰۰ شعبه رأی وجود دارد و اگر صندوق‌ها دوتا باشد می‌شود ۲۰۰۰ صندوق رأی.

فرماندار اصفهان ادامه داد: یکی از راهبردهای مقام معظم رهبری راهبرد مشارکت و رقابت بوده است، علیرغم اینکه در زمان پیش ثبت نام هجمه‌ها آغاز شد بیش از ۱۶۰۰ نفر پیش ثبت نام را انجام دادند و تا شب گذشته ۴۷۰ نفر ثبت نام قطعی را انجام دادند که از گروه‌های مختلف سیاسی حضور دارند.

احمدی تصریح کرد: در هیئت نظارت نیز از طیف‌های مختلف سیاسی حضور دارند و اگر عنوان می‌کنیم انتخابات رقابتی است در همه عرصه‌ها، از طیف‌های مختلف هستند، انتخابات دست خود مردم است و اعضای هیئت اجرایی، نظارت، بازرسی از بین مردم هستند و گروه‌های مختلف مردمی ناظر هستند و در سطح بالاتر اعضای هیئت نظارت از بین معتمدین مردم انتخاب شده است.

وی تاکید کرد: سلامت انتخابات با دید و حضور مردم تضمین شده و در دوره‌های مختلف انتخابات محقق شده است، اما آنچه باید به آن توجه ویژه شود، این است که مدیران دستگاه‌های اجرایی، نهادهای انقلابی و تشکل‌های مردمی برای بحث مشارکت تلاش کنند. ۴۰۰ گروه که پرتعداد هستند در این راستا شناسایی شده‌اند که باید برای آنها برنامه‌ریزی شود. این گروه‌ها توسط هیئت اندیشه ورز ما شناسایی شده و حتماً بیشتر از این هستند که باید توسط خود مردم شناسایی شوند.

فرماندار اصفهان بیان کرد: اگر امروز دستگاه‌های اجرایی و تشکل‌ها را دعوت کرده‌ایم از این روست که هدف ما فقط کارمندان دولت نیستند، بلکه هدف این است که از دستگاه‌های اجرایی برای ارتباط گرفتن با مردم استفاده شود و این یکی از رسالت‌های ما است‌. ۲۰ منطقه‌ای که مطرح شد، ائمه جمعه باید در هر منطقه خودشان تدبیر کنند برای افزایش مشارکت.

احمدی اظهار کرد: در بحث انتخابات حضرت آقا در فروردین ماه هشدار دادند که توپخانه‌های دشمن به راه افتاده است و باید تلاش شود تا بمباران دشمن را بی اثر کنیم. در راهکارهایی که ارائه شد به اعتقاد من همه باید کار کنیم، مقام معظم رهبری همچنین فرمودند بزرگترین مبارزه با آمریکا خدمت به مردم است و باید تلاش کنیم تا مردم این تلاش را ببینند.

وی افزود: نکته دوم بیان عملکردها است. ما در جلسات مختلف می‌بینیم آنجایی که حرف زدیم تأثیر داشته است و باید این کار انجام شود. نکته بعدی ارتباط با مردم است، ما به عنوان مسئولین اجرایی نباید صرفاً شنونده اعتراض مردم باشیم بلکه باید به سراغ مردم برویم. هرکس این کار را انجام داده است موفق بوده است و باید خودمان به سراغ این ۴۰۰ گروه برویم. بسیاری از این ۴۰۰ گروه آنقدر از آنها غفلت شده که معترض هستند.

فرماندار اصفهان بیان کرد: پیشنهاد من این است که از خود این گروه‌های شناسایی شده، برای افزایش مشارکت کمک گرفته بشود، مثلاً از گروه هنرمندان دعوت شود تا از ظرفیت و توانمندی‌هایشان بهره ببریم. همچنین از خود دستگاه‌ها باید برای ارتباط گرفتن با زیرگروه‌ها به صورت مجازی، حضوری و چهره به چهره استفاده شود.

احمدی ادامه داد: در ارتباط حضوری حداقل یکبار جلسه سر گروه‌ها را نیاز داریم و از عزیزانمان در مؤسسه امیر بیان، سپاه، ائمه جمعه، تبلیغات اسلامی و حوزه علمیه، خواهش کردیم شبکه فعال تبیینی را برای پاسخگویی به نیاز شما جهت ارتباط با اقشار مختلف، فراهم کنند.

وی یادآور شد: در این راستا محتوا نیاز است و برای تأمین محتوا کمیته‌ای تشکیل شده است که دوستان شهرداری، صدا و سیما، سازمان تبلیغات، دانشگاه‌ها و حوزه علمیه حضور دارند و این محتواهای عام را خدمت عزیزان ارائه خواهند کرد. مطابق زمانبندی صورت گرفته، باید تشکیل کمیته مشارکت همگانی در دستگاه‌های اجرایی و تشکل‌های مردمی انجام شود و شما می‌توانید مطابق سلیقه خود از ظرفیت فعالین مردمی استفاده کنید.

فرماندار اصفهان افزود: تعیین مخاطبین جدید و گروه‌های جدید کار دیگری است که باید انجام شود و برای مثال عزیزان آموزش پرورش می‌توانند سازمان‌های دانش آموزی را شناسایی و درگیر کنند و برای آنها برنامه‌ریزی صورت بگیرد. حتماً ما نیز در تأمین سخنرانانی که بتوانند پاسخگوی نیاز دستگاه‌ها باشند کمک خواهیم کرد.

احمدی با بیان اینکه سرلوحه تمام ارگان‌ها و دستگاه‌ها باید فرامین مقام معظم رهبری باشد، گفت: در همین راستا ما به مصادیق ورود نمی‌کنیم، ما به عنوان مجری انتخابات چنین سیاستی نداریم و از عزیزانی هم که قرار است از آنها برای تأمین محتوا و سخنران استفاده شود حتماً سرلوحه کارشان همین است.

شروع فعالیت کمیته‌های انتخابات در اصفهان

علیرضا قاسمی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرماندار اصفهان امروز _چهارشنبه سوم آبان_ در همایش نقش دستگاه‌های اجرایی، نهادهای انقلابی و تشکلهای مردمی در مشارکت همگانی انتخابات ۱۴۰۲ اظهار کرد:
اهمیت انتخابات بر کسی پوشیده نیست، حضرت آقا نیز در سخنرانی خود گفتند توپ خانه‌های دشمن به کار افتاده است. در همین راستا با تدابیر فرماندار ده ماه پیش جلسات انتخابات را شروع کردیم و ۹ کمیته مهم انتخابات را در شهرستان دوستان رقم زدند که کمیته مشارکت به واسطه اهمیت بالای این موضوع، اولین کمیته است که امروز اولین جلسه عمومی آن برگزار می‌شود.

وی افزود: کمیته آموزش، فناوری، رسانه، استعلامات، حقوقی و قضائی، تبلیغات، اجرایی و امنیت نظامی دیگر کمیته‌های انتخابات هستند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرماندار تصریح کرد: طبق سخنان مقام معظم رهبری، تمام این کمیته به دنبال این هستند تا امنیت، سلامت، مشارکت و رقابت را در انتخابات رقم بزنند.

وی اظهار کرد: بطور کلی ۲۰ منطقه در اصفهان وجود دارد و با مسئولین هر منطقه جلساتی برگزار شده و ما مطابق دو مؤلفه تجربه و جوان‌گرایی به دنبال جذب اعضا در هیئت اجرایی هستیم که کار خود را از هفته آینده شروع خواهد کرد.

کد خبر 698960

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.