کمیته امداد، الگویی برای سایر کشورها است

استاندار اصفهان با بیان اینکه کمیته امداد، الگویی برای سایر کشورها است، گفت: کمیته امداد با راه‌اندازی مراکز نیکوکاری توجه افراد به اطرافیان خود را بیشتر کرده است و افراد متوجه شدند که نسبت به اطرافیان خود حقوقی دارند و این موضوع به مردمی‌سازی خدمات کمک کرده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سیدرضا مرتضوی امروز _چهارشنبه سوم آبان‌ماه_ در جشن خودکفایی مددجویان کمیته امداد، اظهار کرد: ۸۶۳۰ نفر از خانواده‌های تحت حمایت کمیته امداد به خودکفایی رسیدند، اما از حمایت کمیته امداد خارج نخواهند شد و تحت حمایت‌های مشاوره و پشتیبانی‌های مختلف به منظور پایدار ماندن خودکفایی قرار می‌گیرند.

وی افزود: نهاد بسیار پرفروغی که امروز به درخت تنومند کمیته امام حضرت امام تبدیل شده است، در چهاردهم اسفند ماه ۱۳۵۷ به همت حضرت امام خمینی (ره) با هدف رسیدگی به وضع محرومان تأسیس شد.

استاندار اصفهان تصریح کرد: مجاهدانی که دور فرمان امام جمع شدند، مسیر ویژه‌ای را طی کردند که امروز از این نهاد به عنوان یکی از نهادهای بسیار موفق در خدمت‌رسانی به محرمان یاد می‌شود و الگویی است که بسیاری از کشورها آن را مورد مطالعه قرار دادند.

وی ادامه داد: این نهاد در مسیر حرکت خود گستره‌ای از خدمات را در قالب‌های مختلفی از جمله بهداشت و درمان، آموزش و اشتغال ارائه می‌دهد و از نظر کیفیت خدمات ارائه شده، جایگاهی ویژه دارد و افراد تحت پوشش این نهاد، در ابعاد مختلف الگو هستند.

مرتضوی با بیان اینکه متعهدترین و باتقواترین افراد در بازگرداندن تسهیلات، مددجویان کمیته امداد هستند که این موضوع جای قدردانی دارد، گفت: حرکت کیفی و متنوعی که در رشد و تربیت افراد تحت حمایت این مجموعه دنبال می‌شود گواهی می‌دهد که این افراد از نظر شخصیتی نیز در درجه والایی قرار دارند.

وی با تاکید بر اینکه حفظ کرامت و شأن انسان‌ها در دستور کار کمیته امداد است، اضافه کرد: هرجایی که در گوشه کنار این کشور، عزیزی نیازمند حمایت و توجه باشد، کمیته امداد در قالب تنوع گسترده خدمات خود پای میدان است و جلوه فعالیت‌های این نهاد در رشد و تعالی افراد، نخبگانی هستند که از افراد تحت پوشش بودند.

استاندار اصفهان اظهار کرد: کمیته امداد با راه‌اندازی مراکز نیکوکاری در کشور و استان، بسیاری از مردم را نسبت به همسایه‌ها و اطرافیان خود توجه مجدد دادند و افراد متوجه شدند که نسبت به اطرافیان خود حقوقی دارند و این موضوع یکی از اقداماتی است که در راستای مردمی‌سازی خدمات کمیته امداد انجام شده است.

وی افزود: با توجه کردن به کلیت طرح‌های در دست اجرا، متوجه خواهیم شد که اتاق فکری پشت اقدامات انجام شده است که جای تقدیر دارد. از گذشته انسان‌های مخلصی در رأس این مجموعه بودند و مراقبت کردند تا از تأکیدات حضرت امام عبور نکنند، حرکت را امروز به اینجا رساندند و امیدواریم جامعه را به جامعه توحیدی که همگی در مدد یکدیگر گام بر می‌دارند، هدایت کنند.

هیمنه رژیم صهیونیستی در جهان فرو ریخت

مرتضوی با بیان اینکه شهدای بسیاری تقدیم انقلاب اسلامی شدند و دوران دفاع مقدس، امید تمام دشمنان کشور را ناامید کرد، تصریح کرد: آنچه که امروز امت اسلامی را بی‌قرار کرده است، حمله به کودکان و زنان مظلوم و بی‌دفاع به خصوص در غزه است.

وی ادامه داد: اقداماتی که رژیم صهیونیستی انجام داد، روی تمام جنایتکاران را سفید کرد و با حملات مسلمانان به این رژیم متوجه شدیم که چه حفره‌های عظیمی در بدنه امنیتی و اطلاعاتی این رژیم وجود دارد و شکست اطلاعاتی امنیتی آنها، هیمنه این رژیم را در دنیا فرو ریخت.

استاندار اصفهان گفت: رژیم کودک‌کش برای ترمیم وجهه خود پس از شکست، خوی درندگی خود را برای ایجاد رعب و وحشت نشان داد و حملات ناجوانمردانه‌ای را به مراکزی از جمله بیمارستان‌ها و مدارس انجام داد و خشم و همبستگی تمام جهان را بر انگیخت و امید را به جبهه مقاومت تزریق کرد.

وی با اشاره به اقدامات جبهه حماس و تصرف حدود ۲۰ شهرک صهیونیست‌نشین، اضافه کرد: نسبت به تعریفی که نسل‌های پس از نسل اول و دوم انقلاب باید از واقعیت‌های رژیم صهیونیستی داشته باشند کوتاهی‌هایی صورت گرفته است و دشمن با تبلیغات گسترده سعی کرد در بعضی بخش‌ها تحریف انجام دهد و لازم است که تمام توان خود را در این مسیر به کار ببریم و از همین رو تمام مدارس و دانشگاه‌ها باید زنگی برای فلسطین داشته باشند و کارشناسانی حضور یابند تا روایت‌های گذشته و مسائل امروز را برای نسل آینده‌ساز روایت کنند.

مرتضوی ادامه داد: امید است که مراسم امروز سبب رونق و تجلی بیشتر خدمتگزاری جامعه ما، خیران و حامیان از مجموعه کمیته امداد شود تا در مسیر حرکتی که در مسیر اشتغال فراهم شده است، تمام افراد تحت پوشش به توانمندی و خو کفایی لازم برسند.

کد خبر 698959

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.