سنجش ۱۲۰ هزار دانش‌آموز کلاس اولی در خوزستان

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان گفت: ۴۵ پایگاه سنجش سلامت در استان راه‌اندازی شده است و پیش‌بینی می‌شود ۱۲۰ هزار دانش‌آموز در پایه اول برای سال تحصیلی آینده مورد سنجش سلامت قرار گیرند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مسعود حمیدی‌نژاد امروز _ چهارشنبه سوم آبان‌ماه_ در حاشیه آئین بازگشایی پایگاه‌های سنجش سلامت در خوزستان در جمع رسانه‌ها اظهار کرد: از امروز پایگاه سنجش سلامت دانش‌آموزان پایه اول ابتدایی در استان آغاز به کار می‌کنند و تا اردیبهشت‌ماه سال آینده نیز دایر است.

وی افزود: ۴۵ پایگاه سنجش سلامت در استان راه‌اندازی و پیش‌بینی شده است ۱۲۰ هزار دانش‌آموز در پایه اول برای سال تحصیلی آینده مورد سنجش سلامت قرار گیرند.

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان، توسعه و پوشش حداکثری سنجش سلامت را از اهداف آموزش و پرورش دانست و خاطرنشان کرد: مهم‌ترین هدف انجام سنجش سلامت نوآموزان، شناسایی مشکلات و بیماری‌های نهفته در آن‌ها است تا بتوان به موقع مشکل را رفع کرد.

وی ادامه داد: پیش از این سنجش سلامت پایه اول ابتدایی در تابستان و در مدت زمان سه ماهه انجام می‌شد که به دلایل مختلف و کوتاه بودن زمان، برخی دانش‌آموزان از سنجش بازمی‌ماندند.

حمیدی‌نژاد تاکید کرد: با دستور وزیر آموزش و پرورش از این پس پایگاه‌های سنجش سلامت در مدت زمان بیشتری برای پوشش حداکثری دانش‌آموزان دایر هستند و خانواده‌ها فرصت بیشتری برای انجام اقدامات درمانی دارند.

وی اضافه کرد: نام‌نویسی دانش‌آموزان برای سنجش به صورت کاملاً سیستمی است و از خانواده‌ها درخواست می‌شود تا کار سنجش فرزند خود را به روزهای پایانی واگذار نکنند.

کد خبر 698957

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.