تلاش شهرداری قم برای تامین کاربری‌های فرهنگی در سطح شهر

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری قم گفت: بیش از ۳۶ هزار متر اراضی در سطح شهر برای ساخت مسجد، مدرسه با مؤسسات فرهنگی واگذار شده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مهدی اصفهانیان مقدم امروز – چهارشنبه سوم آبان ماه – در جلسه شورای مدیران شهرداری قم با اشاره به مطرح شدن برخی انتقادات نسبت به عملکرد فرهنگی شهرداری قم اظهار کرد: نکته نخست این است که شهرداری متولی حوزه فرهنگ نیست و نمی‌توان مشکلات فرهنگی جامعه را از چشم شهرداری دید.

وی افزود: یکی از مهم‌ترین اقدامات جاری شهرداری قم در حوزه فرهنگ برگزاری مناسبت‌های پرشور مذهبی است که اگر این نهاد وارد عرصه خدمت رسانی و برگزاری این مناسبت‌ها نشود، امور شهر مختل خواهد شد.

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری قم گفت: بارها در جلسات استانی از دستگاه‌های مرتبط فرهنگی و تبلیغی درخواست کردیم تا وارد عرصه برگزاری مناسبت‌ها و تعظیم شعائر شوند اما تمام بار در این حوزه بر دوش شهرداری قم است.

وی با اشاره به اینکه واگذاری اراضی شهری برای کاربری‌های فرهنگی موضوعی است که در سال‌های اخیر بیشتر به آن توجه شده افزود: بیش از ۳۶ هزار متر اراضی در سطح شهر برای ساخت مسجد، مدرسه با مؤسسات فرهنگی واگذار شده است.

اصفهانیان مقدم تصریح کرد: دیگر کلانشهرها تمام این منابع را در حیطه بودجه فرهنگی خود به شمار می‌آورند و گزارش می‌دهند اما شهرداری قم این کار را بخشی از امور شهری می‌داند.

وی گفت: تنها در بلوار پیامبر اعظم ۲۶ هزار متر مربع زمین برای کاربری فرهنگی واگذار شده است که با قیمت حداقلی متری ۳۰ هزار تومان عدد بزرگی در این حوزه محسوب می‌شود.

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری قم با اشاره به اینکه ۲۷ مأموریت فرهنگی در برنامه‌های بالادستی شهرداری قم تبیین شده اظهار کرد: طرح جامع فرهنگی شهرداری قم در حال تدوین است و تمام معاونت‌ها و مناطق برای اجرای این طرح آماده هستند.

کد خبر 698954

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.