سهم ۳۰ درصدی صمت در تولید ناخالص کردستان

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت: در حال حاضر مجموعه صنعت، معدن و تجارت در ۳۰ درصد تولید ناخالص استان نقش دارد و ۳۷ درصد اشتغال استان کردستان نیز در این حوزه‌ اتفاق افتاده است.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی صمت کردستان، بختیار خلیقی، تسهیل و رفع موانع تولید پیش روی صنعت‌گران استان و نقش آنها در ایجاد اشتغال برای جوانان استان با تقویت واحدهای تولیدی و صنعتی را مهم دانست و اظهار کرد: در حال حاضر مجموعه صنعت، معدن و تجارت در ۳۰ درصد تولید ناخالص استان نقش دارد و ۳۷ درصد اشتغال استان کردستان نیز در این حوزه‌ها اتفاق افتاده است.

وی افزود: در مجموعه صمت، بخش عمده‌ای از فعالیت‌های اقتصادی به صورت مستقیم در راستای خدمات‌رسانی به مردم شکل گرفته و با تدوین یک سند مدون از ظرفیت‌ها، فرصت‌ها و حتی مشکلات و کاستی‌ها، برنامه‌ریزی‌هایی را در سطح کلان برای توسعه بخش اقتصادی استان داریم.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کردستان تصریح کرد: در راستای تحقق شعار سال گام‌های مؤثری را برای توسعه و رشد تولید با حمایت از واحدهای فعال و احیای واحدهای راکد برداشته‌ایم.

وی ادامه داد: در طول سال گذشته و امسال رتبه اول اشتغال را در بین تمام دستگاه‌های اجرایی استان کسب کردیم و سال گذشته علیرغم اینکه ایجاد ۹ هزار و ۸۰۰ شغل را تعهد کرده بودیم، اما ۱۰ هزار و ۵۰۰ نفر اشتغالزایی داشتیم.

خلیقی گفت: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته و همت مسئولان، امروز استان به سمت صنعتی شدن در حال حرکت است و این نهضت همچنان با ایجاد زنجیره‌های ارزش در حوزه‌های مختلف ادامه دارد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به سفر رئیس‌جمهور به استان کردستان اشاره کرد و افزود: در این سفر صمت کردستان چندین طرح افتتاح می‌کند که در بحث تولید و اشتغال تأثیرگذار است.

مدیرکل صمت کردستان به برگزاری جشن احیای واحدهای راکد نیز در آینده نزدیک اشاره و خاطرنشان کرد: اعتقاد داریم احیای واحدهای راکد بسیار مهم‌تر از احداث واحدهای جدید است چون در احیای واحدهای راکد با تسهیلات و مدت زمان کمتری می‌توان به تولید و اشتغال دست یافت.

کد خبر 698935

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.