الحاق یک هزار هکتار زمین به شهر بندرعباس

استاندار هرمزگان گفت: در راستای تسریع در روند اجرای طرح نهضت ملی مسکن، یک هزار هکتار زمین به شهر بندرعباس الحاق شد.

به گزارش ایمنا و به نقل از اداره کل روابط‌عمومی استانداری هرمزگان، مهدی دوستی امروز _ چهارشنبه سوم آبان‌ماه _ در نشست شورای مسکن استان هرمزگان، اظهار کرد: طی یک سال گذشته با پیگیری‌های مستمر در شورای عالی معماری و شهرسازی، بیش از سه هزار هکتار زمین در استان الحاق شده که الحاق هزار هکتار آن امروز در شهر بندرعباس محقق شده است.

وی الحاق اراضی به محدوده شهرها را کاری بزرگ قلمداد کرد و افزود: این امر به توسعه شهرها در آینده کمک خواهد کرد از این رو تلاش ما در الحاق اراضی این بوده که نیاز بلند مدت شهرها به زمین را در نظر بگیریم.

استاندار هرمزگان در بررسی مصوبات جلسه پیشین شورای مسکن با بیان اینکه حدود ۵ هزار مددجوی بهزیستی اعم از زن سرپرست خانوار، معلول سرپرست خانوار، خانواده ایتام و غیره، فاقد مسکن هستند، اضافه کرد: یکی از موضوعات موکدی که همه مدیران باید پای کار آن بیایند، کمک به صاحب‌خانه کردن این قشر است.

وی با بیان اینکه بیشتر مددجویان در تأمین آورده اولیه ۴۰ میلیون تومانی با چالش روبه‌رو هستند، تاکید کرد: مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان فرایندی برای اعطای تسهیلات ویژه جهت کمک به این خانواده‌ها تعریف و اجرایی کند.

دوستی با اشاره به درخواست فرماندار و مردم بندر خمیر مبنی بر تغییر منازل احداثی در نهضت ملی این شهر از چهار طبقه به دو طبقه، گفت: این موضوع مورد موافقت قرار گرفته است که هدیه‌ای برای مردم شریف بندر خمیر خواهد بود.

وی با تاکید بر لزوم انتخاب پیمانکارانِ قوی در نهضت ملی مسکن، تصریح کرد: از این پس پیشرفت متوسط هفتگی در هیچیک از آیتم‌های نهضت ملی مسکن نباید کمتر از سه درصد باشد و همه موظف‌اند تلاش خود را برای تحویل هر چه سریع‌تر منازل به مردم مضاعف کنند.

کد خبر 698932

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.