احیای میراث طبیعی شهر تنکابن با کاشت درخت نارنج

شهردار تنکابن از اجرای طرح جمعه‌های نارنجی به منظور ترویج کشت درخت در سطح شهر تنکابن خبر داد.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری تنکابن، محمد ابراهیم لاریجانی اظهار کرد: درخت نارنج برای ما یک درخت مقدس است، چراکه کشاورزی، شغل، سوغات، امرار معاش فرهنگ و آداب و رسوم ما به مرکبات گره خورده است.

وی اجرای از اجرای طرح جمعه‌های نارنجی در شهر تنکابن خبر داد و افزود: تداوم عملیات کاشت درختان نارنج در اقصی نقاط سطح شهر در راستای طرح احیای میراث طبیعی شهر تنکابن در دستور کار شهرداری قرار دارد.

شهردار تنکابن خاطرنشان کرد: طرح احیای میراث طبیعی شهر تنکابن با هدف کاشت درخت نارنج در اقصی نقاط سطح شهر از در طی دوساله اخیر آغاز شده است و طی این دو سال حدود چهار هزار اصله درخت نارنج و برخی گونه‌های دیگر در اقصی نقاط سطح شهر کاشته شد.

شهردار تنکابن با بیان اینکه بر طبق برنامه‌ریزی در شش ماه دوم امسال نیز دوهزار اصله دیگر نیز در این شهر کاشته شود، گفت: این در حالی بوده که پیش‌تر در طول تأسیس شهرداری تا به امروز شاهد کاشت ۵ هزار اصله درخت در شهر تنکابن بودیم و کاشت ۶ هزار اصله صرفاً در طی بازه دو ساله نشان از اهمیت احیای این برند طبیعی شهر تنکابن و توجه خاص به موضوع درختکاری از سوی شهردار تنکابن بوده است.

وی یادآور شد: در این طرح هر جمعه با مشارکت شهروندان در نقاطی از شهر، کاشت نهال صورت می‌پذیرد.

کد خبر 698925

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.