امکان تخلیه و بارگیری ۳۵ میلیون تن کالا در بندر شهید بهشتی چابهار

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: با اجرای فاز دوم بندر شهید بهشتی چابهار امکان تخلیه و بارگیری ۳۵ میلیون تن کالا در سال فراهم می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمد کرمی امروز _ چهارشنبه سوم آبان‌ماه _ در حاشیه بازدید از طرح توسعه بندر شهید بهشتی چابهار و احداث کریدور لجستیکی اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین زیرساخت‌های منطقه چابهار ایجاد کریدور لجستیکی به طول تقریبی ۱۹ کیلومتر از درب شرقی بندر شهید بهشتی تا پلیس راه چابهار و ایرانشهر بوده که تا کنون ۲/۶ کیلومتر از آن احداث شده است.

وی گفت: شهرستان چابهار به دلیل وجود بندری فعال و در دسترس کریدورها و آب‌های بین‌المللی به عنوان دروازه شرقی و پل ارتباطی با کشورهای محصور در خشکی آسیای میانه از ظرفیت بالای ترانزیت و حمل و نقل دریایی انواع کالاها برخوردار بوده است.

استاندار سیستان و بلوچستان بیان کرد: با اجرای فاز ۲ بندر شهید بهشتی چابهار امکان تخلیه و بارگیری ۳۵ میلیون تن کالا در سال فراهم خواهد بود و این بندر نقش بی‌بدیلی در حمل و نقل دریایی ایفا خواهد کرد.

وی ادامه داد: یکی از مهمترین زیرساخت‌های منطقه چابهار ایجاد کریدور لجستیکی به طول تقریبی ۱۹ کیلومتر از درب شرقی بندر شهید بهشتی تا پلیس راه چابهار و ایرانشهر بوده است.

کرمی تصریح کرد: سازمان بنادر و دریانوردی در فاز اول به منظور همکاری با شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور از محل طرح توسعه بندر شهید بهشتی نسبت به انجام عملیات اجرایی این کریدور به میزان ۲/۶ کیلومتر از محل اعتبارات داخلی فراهم کرده است.

کد خبر 698924

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.