آیین‌نامه حق پخش تلویزیونی را با همکاری وزارت ورزش تصویب می‌کنیم

رئیس رسانه ملی از تصویب آیین‌نامه حق پخش تلویزیونی با همکاری صداوسیما و وزارت ورزش در آینده خبر داد.

به گزارش ایمنا، پیمان جبلی صبح امروز در حاشیه نشست هیئت دولت با اشاره به حق پخش تلویزیونی اظهار کرد: حق پخش تلویزیونی مسابقات ورزشی، به تصویب مجلس در برنامه هفتم رسید اما پیشنهاد مشترک صداوسیما و وزارت ورزش نبود.

وی با بیان اینکه امیدواریم بتوانیم آئین‌نامه مربوطه را با همکاری وزارت ورزش، در دولت تصویب کنیم، افزود: پیشنهاد سازمان صداوسیما درباره حق پخش مسابقات داخلی این بود که همان‌طور که دولت، حق پخش برنامه‌ها و مسابقات ورزشی خارجی را به ما پرداخت می‌کند و ما هم به صورت رایگان در اختیار مردم قرار می‌دهیم، همین کار را برای برنامه‌ها و مسابقات داخلی انجام دهیم.

رئیس سازمان صداوسیما افزود: به بیان دیگر، ابتدا باید حق پخش برنامه‌ها و مسابقات داخلی مشخص شود، سپس دولت آن را به سازمان صداوسیما پرداخت کند و در نهایت ما آن برنامه‌ها و مسابقات را با همکاری وزارت ورزش و جوانان، در اختیار فدراسیون‌ها قرار دهیم.

وی تصریح کرد: البته این پیشنهاد هنوز در کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی مورد موافقت قرار نگرفته است اما مصوب شد تا ۶ ماه بعد از تصویب و ابلاغ نهایی برنامه هفتم توسعه، صداوسیما آئین‌نامه اجرایی این کار را بنویسد و در دولت به تصویب برساند.

رئیس سازمان صداوسیما افزود: ما حتماً در آن مقطع زمانی هم بر پیشنهاد تصویب‌نشده‌مان تاکید خواهیم کرد؛ حق وزارت ورزش و جوانان و فدراسیون‌ها مسلماً باید پرداخت شود اما حالا که تأمین منابع ریالی حق پخش طبق پیشنهاد ما انجام نشد، باید تمهیدات دیگری برای منبع تأمین اندیشیده و پرداخت شود

منبع: ایرنا

کد خبر 698920

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.