تعیین تکلیف بزرگ‌ترین موقوفه استان در گرو همکاری منابع طبیعی

مدیرکل اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد گفت: موقوفه معین‌التجار بوشهری به عنوان بزرگترین موقوفه استان با هدف تعیین تکلیف، به همکاری منابع طبیعی نیاز دارد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حجت‌الاسلام عباس نصیرالاسلامی امروز _چهارشنبه سوم آبان‌ماه_ در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه تاکنون هزار و ۴۰۰ مورد وقف در استان ثبت شده که ۵۹ مورد از این تعداد منفعتی و دارای درآمد است، اظهار کرد: حدود نیمی از وقف‌های درآمدزایی کهگیلویه و بویراحمد در شهرستان گچساران به ثبت رسیده است.

وی افزود: از ابتدای سال ۱۴۰۱ تاکنون حدود ۱۰ میلیارد ریال از محل درآمدهای موقوفات استان بسته‌های حمایتی شامل مواد غذایی، بهداشتی و نوشت افزار به نیازمندان استان اهدا شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: امسال یک بانوی نیکوکار باشتی یک قطعه زمین ۳۰۰ متر مربعی به قیمت ۸۰۰ میلیون تومان با موقعیت تجاری را برای انجام اقدام‌های خیرخواهانه وقف کرد.

وی با اشاره به اینکه وقف‌های ثبت شده کهگیلویه و بویراحمد امسال بیشتر با نیت ساخت مسجد و حسینیه انجام گرفته است، تاکید کرد: امسال ۲ قطعه زمین در روستاهای تنگ تامرادی و بلکو در شهرستان بویراحمد برای احداث مسجد وقف شد.

نصیرالاسلامی با بیان اینکه موقوفه محمد حسین طاهری در میدان هفت تیر شهر یاسوج بیشترین درآمد را در میان موقوفات استان دارد، اضافه کرد: موقوفه معین تجار بوشهر بزرگترین موقوفه استان از نقطه نظر وسعت است.

وی گفت: موقوفه معین‌التجار بوشهری در شهرستان‌های بویراحمد و ممسنی واقع شده‌است و بخش کهگیلویه و بویراحمد آن در روستاهای «کوشک و سرگچینه» واقع شده‌است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد افزود: این موقوفه که یک زمین زراعی است سال‌های متوالی در انتظار همکاری متولیان در اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد برای تحقق نیت واقف و اعطای مجوز است.

وی با اشاره به اینکه کهگیلویه وبویراحمد دارای رتبه ۲۹ کشور در آمار موقوفه‌ها است که وضعیت مطلوبی نیست، اظهار کرد: استان نیازمند موقوفه به منظور ترویج قرآن کریم، اسکان و ازدواج جوانان بی‌بضاعت است.

کد خبر 698917

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.