بهره‌برداری از ۶ پروژه آبی همزمان با سفر رئیس‌جمهور به کردستان

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کردستان گفت: شش پروژه حوزه آب در سفر رئیس‌جمهور و هیئت دولت به استان کردستان به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط عمومی شرکت آب منطقه‌ای استان کردستان، آرش آریانژاد اظهار کرد: بر اساس تصمیمات ممتاز جهادی در خصوص تخصیص اعتبارات لازم جهت تکمیل و بهره‌برداری طرح‌های توسعه منابع آب کردستان، فعالیت‌های اجرایی در همه پروژه‌ها و طرح‌های آبی استان جان تازه‌ای گرفت و وعده وزارت نیرو در رابطه با اتمام این طرح‌ها و شکوفایی حوزه آب این استان محقق شد.

وی با اشاره به اینکه شش پروژه در سفر رئیس‌جمهور و هیئت دولت در کردستان به بهره‌برداری می‌رسد، افزود: از عمده پروژه‌های اثرگذار که مشکل آب شرب شهروندان بانه را مرتفع خواهد کرد آبرسانی به شهر بانه از سد عباس‌آباد است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کردستان ادامه داد: تأمین آب شرب شهر بانه شامل خطوط انتقال به طول ۲۲.۵ کیلومتر، ایستگاه پمپاژ به ظرفیت ۵۵۰ لیتر بر ثانیه و مخازن ذخیره به ظرفیت ۱۰ هزار مترمکعب بوده که تأمین آب پایدار بخشی از نیاز آب شرب شهر بانه با حجم ۸.۵ میلیون متر مکعب در سال برای جمعیت تحت پوشش ۲۲۳ هزار نفری از عمده اهداف این طرح است.

وی افتتاح ایستگاه پمپاژ دائم بوئین را نیز گامی مؤثر در حوزه تأمین آب شرب بانه دانست و خاطرنشان کرد: اعتبار هزینه شده تاکنون به ارزش سرمایه‌گذاری روز، حدود شش هزار میلیارد ریال است.

کد خبر 698909

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.