خواص معجزه‌گر روغن سیاه دانه برای مو

‌روغن سیاه دانه از دانه‌های گیاه سیاه دانه و به روش پرس سرد استخراج می‌شود و حاوی ماده ارزشمندی به نام تیموکینون (با خواص آنتی اکسیدانی بسیاری قوی) که می‌تواند در کاهش التهاب و تقویت موها و ریش‌ها و جلوگیری از ریزش آنها بسیار موثر باشد.

مطالعات مختلف تاثیر روغن سیاه دانه برای مو را به اثبات رسانده‌اند، از جمله یک مطالعه در سال ۲۰۱۴ نشان داد که مخلوط روغن نارگیل و روغن سیاه دانه در تقویت رشد موها موثر می‌باشد. همچنین، مطالعه‌ای دیگر در سال ۲۰۱۷ نشان داد که داروهای درمانی حاوی روغن سیاه دانه باعث کاهش ریزش مو تا ۷۶ درصد شده است.

خواص روغن سیاه دانه برای سفیدی مو

روغن سیاه دانه با محتوای غنی از اسیدهای فولیک و لینولئیک است که هر دو آنها به پیشگیری و رفع سفیدی مو کمک می‌کنند. نتایج مطالعات نشان داده است که روغن سیاهدانه علاوه بر کمک به تحریک رشد مجدد موها و افزایش تراکم آنها، می‌تواند در معکوس کردن روند سفید شدن موها نیز تاثیر بگذارد.

برای این منظور به سادگی می‌توانید مقداری از روغن سیاه دانه را شب‌ها بر روی پوست سر و موهای خود ماساژ دهید و پس از نیم ساعت آن رابشوئید. توصیه می‌شود این روند را به طور مداوم و ۳ بار در هفته انجام دهید تا نتایج مورد نظر را بدست آورید.

فواید روغن سیاه دانه برای ریزش مو

ترکیبات تیموکینون و نیگلون بعنوان دو ماده مغذی موجود در روغن سیاه دانه هستند که در برابر ریزش مو موثر می‌باشند. علاوه بر آن به دلیل وجود اسیدهای چرب در این روغن به تقویت، نرم شدن و حالت دادن تارهای موی شما نیز کمک می‌کند.

نتایج یک مطالعه نشان داد که استفاده رورانه از یک محلول گیاهی حاوی روغن سیادانه می‌تواند از ریزش مو در عرض ۳ ماه به طور کامل جلوگیری نماید.

برای جلوگیری از ریزش موها و کمک به تقویت آنها می‌توانید بصورت زیر عمل نمایید:

  • مقداری از روغن سیاه دانه را در کف دستان خود ریخته و بهم بمالید.
  • شروع به ماساژ پوست سر خود کنید. سعی کنید روی نقاطی تمرکز کنید که بیشترین موها را از دست داده‌اید.
  • بگذارید حداقل ۳۰ دقیقه بر روی موهایتان بماند. سپس آن را با یک شامپوی ملایم بشویید.

خواص روغن سیاه دانه برای رشد مو

خواص معجزه‌گر روغن سیاه دانه برای مو

روغن سیاه دانه با کمک به تنظیم چرخه رشد مو، از ورود زودرس فولیکول‌های مو به فاز تلوژن (فاز ریزش مو) یا کاتاژن جلوگیری می‌کند. همچنین مواد موثره موجود در این روغن می‌تواند از تولید ترکیبات و پروتئین‌های هورمونی (از جمله پروستاگلاندین D2) که با ریزش مو مرتبط هستند، جلوگیری نماید. این روند در کمک به رشد موی سالم بسیار موثر می‌باشد.

خواص روغن سیاه دانه برای ریش

ترکیبات موجود در روغن سیاه دانه از جمله تیموکینون دارای خواص ضد ویروسی، ضد قارچی، ضد باکتریایی و ضد تورم است که به حفظ سلامت پوست و ایجاد محیطی مناسب برای رشد ریش و سبیل کمک می‌کند. علاوه بر آن پوست زیر ریش شما را مرطوب نگه داشته و از خشکی و پوسته پوسته شدن آن جلوگیری می‌نماید.

براحتی می‌توانید برای کمک به تقویت، تغذیه، حالت دهندگی، مرطوب و نرم کردن ریش‌های خود مقداری از روغن سیاه دانه را مستقیماً روی ریش خشک خود بمالید. برای جذب بهتر سعی کنید با استفاده از نوک انگشتان خود آن را به آرامی بر روی ریش و سبیل ماساژ دهید.

رفع سفیدی ریش با روغن سیاه دانه

از مهمترین خواص روغن سیاه دانه توانایی منحصر به فرد آن در جلوگیری از سفیدی زودرس و رفع سفیدی ریش‌ها می‌باشد. اگر می‌خواهید روند پیری و سفیدی را کند کنید و سفی باید از روغن سیاه دانه استفاده کنید.

به همین منظور می‌توانید به صورت ذیل عمل نمایید:

  • همیشه روغن سیاه دانه را بر روی ریش‌های تمیز استفاده کنید. سعی کنید ریش‌های خود را با آب گرم (نه داغ) بشوئید.
  • پس از شستشوی ریش آنها را با یک حوله تمیز و یا سشوار تمیز نمایید.
  • چند قطره از روغن سیاه دانه را بین کف دستان خود بریزید و به هم بمالید.
  • روغن را به آرامی روی ریش‌های خود ماساژ دهید. (بهتر است از قسمت بالا شروع کنید و به سمت پایین بروید)
  • در آخر با استفاده از یک برس ریش‌های خود را شانه کنید.

خاصیت روغن سیاه دانه برای رشد ابرو

روغن سیاه دانه برای رشد ابروهای شما نیز موثر می‌باشد. این روغن با کمک به افزایش جریان خون باعث تحریک و رشد ابروهای شما می‌شود. علاوه بر این، فولیکول‌های مو را تحریک کرده و در عین حال آنها را تغذیه می‌کند و باعث پرپشتی و درخشندگی ابروهای شما می‌شود.

روغن سیاه دانه از زمان‌های بسیار قدیم و در مصر باستان به دلیل فواید زیبایی شناخته شده بود و بعنوان یک ماده شگفت‌انگیز در کمک به رشد ابروها و موها استفاده می‌شده است.

فواید روغن سیاه دانه برای مژه

روغن سیاه دانه به دلیل توانایی آن در تقویت رشد موها شناخته شده است و با تحریک و تقویت فولیکول‌های مو، به رشد ابروها و مژه‌های شما کمک می‌کند.

تنها کاری که باید انجام دهید این است که انگشت اشاره خود را به روغن سیاه دانه آغشته کرده و سپس آن را روی ابروها و مژه‌های خود بمالید. در این حالت روغن به داخل فولیکول‌های مو نفوذ می‌کند و باعث می‌شود تا موهای جدید رشد کرده و به ضخیم شدن مژه‌های شما کمک نماید.

نحوه استفاده از روغن سیاه دانه برای مو

خواص معجزه‌گر روغن سیاه دانه برای مو

علاوه بر آنکه می‌توان روغن سیاه دانه را بصورت خوراکی مصرف کرد، بلکه می‌توانید برای بهره‌مندی از خواص ارزشمندش، از آن بصورت موضعی برای کمک به رشد و تقویت موهای خود نیز استفاده نمایید.

در اینجا طریقه مصرف روغن سیاه دانه برای مو و کمک به رشد آن آمده است:

  • ابتدا در یک کاسه مقدار مساوی از روغن سیاه دانه و روغن نارگیل یا بادام را باهم مخلوط کنید.
  • حدود یک ساعت قبل از دوش گرفتن، مخلوط روغن را روی پوست سر خود ماساژ هید.
  • سعی کنید ترکیب به مدت ۴۵-۳۰ بر روی موهایتان بماند.
  • سپس موهای خود را با استفاده از یک شامپوی ملایم بشویید.

نتیجه گیری

همانطور که در مطالب بالا مشاهده نمودید استفاده از روغن سیاه دانه می‌تواند فواید فراوانی در کمک به تقویت و رشد موها، ریش‌ها، ابروها و جلوگیری از ریزش آنها داشته باشد.

همیشه سعی کنید روغن سیاه دانه اصل تهیه کنید تا بتوانید در سریع‌ترین زمان ممکن به اهداف و خواسته‌های خود برسید. روغن سیاه دانه رومارن (www.romaran.ir) با کیفیت بسیار عالی و اثرگذاری بهتر می‌تواند به شما کمک نماید تا با اطمینان خاطر به جوانی سلامی دوباره و با پیری خداحافظی کنید.

کد خبر 698906

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.