مرگ یک نفر در پی حفاری غیرمجاز در سنندج

فرمانده یگان‌ حفاظت اداره‌کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان گفت: حفاری غیرمجاز در سنندج یک نفر را به کام مرگ کشاند.

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کردستان، سرهنگ محمدرضا زارعی اظهار کرد: پس از اعلام گزارش مردمی به اداره میراث‌فرهنگی شهرستان سنندج مبنی بر سقوط و محبوس شدن یک نفر در چاله حفاری شده غیرمجاز در منزل مسکونی یکی از محله‌های قدیمی این شهرستان، بررسی‌ها و تحقیقات در دستور کار یگان حفاظت میراث‌فرهنگی قرار گرفت.

وی افزود: پس از ورود یک تیم عملیاتی آتش‌نشانی، اورژانس ١١٥، کلانتری ١٥ سنندج و یک تیم از اداره آگاهی، فرد محبوس شده با تلاش فراوان از چاله بیرون کشیده شد، اما در مسیر انتقال به بیمارستان فوت کرد.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان ادامه داد: در این رابطه سه نفر حفار غیرمجاز با هویت بومی و غیربومی شناسایی و دستگیر شدند که پرونده این افراد برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی ارسال شد.

وی اضافه کرد: حفاری انجام شده به قصد به دست آوردن اشیای تاریخی در داخل یکی از اتاق‌های منزل مسکونی به عمق ١٥ متر صورت گرفته بود.

کد خبر 698904

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.