«دانش‌بنیان‌» حلقه مفقوده ارتباط صنعت با دانشگاه است

دبیر علمی هفتمین کنفرانس بین‌المللی اینترنت اشیاء و کاربردها گفت: استارتاپ‌ها، شرکت‌های دانش‌بنیان و صنایع کوچک زود بازده که توانایی تبدیل تکنولوژی به محصول را داشته باشند حلقه مفقوده ارتباط صنعت و دانشگاه هستند که باید برای این مجموعه‌ها از طریق قوانین حمایتی تسهیل‌گر باشیم.

احمدرضا منتظر القائم در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به محورهای اصلی هفتمین کنفرانس اینترنت اشیاء و کاربردها اظهار کرد: موضوع شهرهای هوشمند و خدمات شهری جزو مباحث اصلی در این دوره از کنفرانس اینترنت اشیاء و کاربردها است و مقالاتی که در این رابطه ارسال شده حدود ۵۰ مقاله است که از این تعداد ۱۱ مقاله در حوزه شهرهای هوشمند و ۱۰ مقاله در حوزه مدیریت خدمات شهری پذیرفته شده است.

«دانش‌بنیان‌» حلقه مفقوده ارتباط صنعت با دانشگاه است

وی افزود: به کمک کارشناسان شهرداری مقالات مورد ارزیابی دقیق‌تر قرار گرفتند همچنین در تدوین محور و برگزاری کارگاه‌ها نیز از کارشناسان مدیریت شهری استفاده کردیم. مباحث مرتبط با اتومبیل‌های خودران امروزه در محور خدمات شهر هوشمند بسیار ترند شده و تعداد مقالات دریافتی در این موضوع قابل توجه بوده است.

دبیر علمی هفتمین کنفرانس بین‌المللی اینترنت اشیاء و کاربردها با بیان اینکه آموزش و پژوهش دانشگاه‌های ایران از جایگاه خوبی برخوردار است، تصریح کرد: در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری دروس اینترنت اشیاء را به دانشجویان می‌آموزیم و در حوزه تحصیلات تکمیلی از دانشجویان انتظار داریم که تحقیقات خود را تا لب مرز علم انجام دهند.

«دانش‌بنیان‌» حلقه مفقوده ارتباط صنعت با دانشگاه است

وی با توجه به برون‌دادهای قابل توجه در حوزه اینترنت اشیاء اضافه کرد: هدف و خروجی نهایی تربیت نیروی کارآمد و متخصص در حوزه اینترنت اشیاء در تمام مقاطع است. به دلیل قدرت علمی دانشجویان ایرانی و سرآمد بودن کشور ایران اسلامی در آموزش و پژوهش افزایش نرخ جذب دانشجویان ایرانی را در تمام کشورهای جهان دارا هستیم.

منتظرالقائم با بیان اینکه شرکت‌های دانش‌بنیان با داشتن ورودی‌های ارزشمند از دانشجویان و متخصصان می‌توانند تکمیل کننده پیشرفت صنایع ایران و توسعه ارتباط دانش و صنعت باشند، گفت: امروزه دانشجویانی داریم که همراه با اشتغال آفرینی مؤسس شرکت‌های دانش بنیان نیز هستند و در تلاشند تا پژوهش‌ها را به محصولات نوین جهانی تبدیل کنند.

وی خاطر نشان کرد: استارتاپ‌ها، شرکت‌های دانش‌بنیان و صنایع کوچک زود بازده که توانایی تبدیل تکنولوژی به محصول را داشته باشند حلقه مفقوده ارتباط صنعت و دانشگاه هستند که باید برای این مجموعه‌ها از طریق قوانین حمایتی تسهیل‌گر باشیم.

کد خبر 698884

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.