اجازه ندادیم کمبود معلم در کرمانشاه احساس شود

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه با اشاره به کاهش تعداد معلمان استان کرمانشاه نسبت به سال تحصیلی گذشته، گفت: با وجود کمبودها، نگذاشتیم کمبود معلم در کرمانشاه احساس شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سلمان محمدی، سه‌شنبه، دوم آبان‌ماه در جلسه شورای آموزش و پرورش استان کرمانشاه که در سالن شهید سلیمانی استانداری کرمانشاه برگزار شد، با اشاره به اقدامات صورت گرفته در راستای اجرای پروژه مهر، اظهار کرد: با برنامه‌ریزی خوب صورت گرفته و تلاش بی وقفه همکارانم توانستیم بدون کمترین مشکل سال تحصیلی جدید را آغاز کنیم و اول مهر کلاس درس بدون معلم و معلم بدون کلاس درس نداشتیم.

وی افزود: نسبت به سال تحصیلی گذشته، با کمبودهایی برای تأمین معلم مورد نیاز در استان مواجه بودیم، اما با تلاش همکاران و با اضافه تدریس نیروهای شاغل و نیز استفاده از نیروهای بازنشسته، کمبودها را برطرف کردیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه ادامه داد: شاهد بودیم برخی استان‌های کشور برای تأمین معلم مورد نیاز خود به سمت استفاده از دانشجویان دانشگاه فرهنگیان رفتند، اما در استان کرمانشاه با تدابیر صورت گرفته توانستیم معلم مورد نیاز را بدون استفاده از دانشجویان دانشگاه فرهنگیان تأمین کنیم.

وی گفت: در سال تحصیلی جدید ۱۵۵۵ نیروی جدید به بدنه آموزش و پرورش استان کرمانشاه اضافه شده است و این در حالی است که هم زمان تعداد ۲۴۵۱ فرهنگی استان بازنشسته شدند و در نتیجه، سال تحصیلی جدید تعداد ۸۹۶ نفر نیروهای آموزش و پرورش نسبت به سال تحصیلی گذشته کاهش پیدا کرده است.

محمدی گفت: این در حالی است که در سال تحصیلی جاری بیش از دو هزار نفر به تعداد دانش‌آموزان استان کرمانشاه اضافه شده است و در اول مهر امسال ۳۷۸ هزار و ۴۲۳ دانش‌آموز در استان به کلاس درس رفتند که این تعداد در سال تحصیلی گذشته ۳۷۶ هزار و ۲۵۷ دانش‌آموز بود.

وی گفت: مهرماه امسال پنج میلیون جلد کتاب را به موقع و بین ۳۷۰ هزار دانش‌آموز توزیع کردیم و کمبودی در این زمینه نداشتیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه گفت: دانش‌آموزان استان تمایل زیادی به تحصیل در رشته‌های علوم تجربی و انسانی داشتند و خیلی راغب به تحصیل در هنرستان‌ها نیستند که باید آن‌ها را به سمت تحصیل در هنرستان‌ها سوق بدهیم و توازن ایجاد کنیم.

وی گفت: باید برای نمازخانه‌های مدارس برنامه داشته باشیم و به نمازخانه مدارس اهمیت بدهیم و به دانش‌آموز بیاموزیم که نماز در اولویت است.

کد خبر 698821

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.