ضرورت تقویت روحیه مطالبه‌گری شهروندان برای حل مسائل شهر/ افزایش بودجه منطقه ۱۳ اصفهان

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان با تاکید بر ضرورت تقویت روحیه مطالبه‌گری بین شهروندان برای حل مسائل شهر گفت: سرعت رشد نیازها و چالش‌ها در شهر به‌طور قطع بیشتر از سرعت رشد امکانات و زیرساخت‌های شهرداری است، اما مدیران شهری در تلاش هستند تا امکانات را عادلانه و بهینه در شهر توزیع کنند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علی صالحی شامگاه _سه‌شنبه دوم آبان‌ماه_ در دیدار شهردار اصفهان با اهالی منطقه ۱۳ در مسجد امام حسن عسکری (ع) در قالب برنامه «مردم سلام» اظهار کرد: رویکرد شورای اسلامی شهر اصفهان حضور بین مردم است تا برنامه‌ریزی‌ها و سیاست‌گذاری‌ها مبتنی بر نیاز مردم انجام شود، در این صورت می‌توان مشارکت شهروندان در امور شهر را داشته و مطالبات آن‌ها را پاسخگو باشیم.

وی با اشاره به ضرورت تقویت روحیه مطالبه‌گری بین شهروندان برای حل مسائل شهر افزود: مدیریت شهری با تمام توان خود برای رفع مشکلات تلاش می‌کند، البته سرعت رشد نیازها و چالش‌ها به‌طور قطع بیشتر از سرعت رشد امکانات و زیرساخت‌های شهرداری است، اما مدیران شهری در تلاش هستند تا امکانات را عادلانه و بهینه در شهر توزیع کنند.

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به هزینه‌های مورد نیاز برای بازگشایی گلوگاه‌های شهر، تصریح کرد: در کنار محله‌محوری و توجه به اجرای پروژه‌هایی که اجرای آن ضرورت دارد، به‌دنبال بازگشایی گلوگاه‌هایی هستیم که گاهی حدود ۲۰ سال در مناطق مختلف شهر از جمله منطقه ۱۳ وجود داشته است، چراکه در این صورت کرامت و رضایت شهروندان فراهم خواهد شد.

وی با بیان اینکه بودجه ۱۰۰ میلیاردی به ۶۰۰ میلیارد افزایش پیدا کرده است تا در منطقه ۱۳ بتوان نیازها را رفع کرد، البته می‌دانیم که هزینه‌ها با سرعت بیشتری در حال رشد است، ادامه داد: سال گذشته برآورد ساخت هر کیلومتر از خط ۲ مترو ۱,۲۰۰ میلیارد تومان است، در حالی که امسال برآوردها حاکی از ۲,۰۰۰ هزار میلیارد تومان برای هر کیلومتر مسیر مترو است.

صالحی اضافه کرد: مجموعه خدماتی که در منطقه ۱۳ و سایر مناطق شهر از ابتدای انقلاب اسلامی تاکنون انجام شده است را نمی‌توان نادیده گرفت، اما مدیریت شهری باز هم با تمام توان در تلاش برای رفع نیازها است.

وی ادامه داد: مجموعه شهرداری و شورای اسلامی شهر اصفهان در موضوع‌های مختلف مانند مسئله آب برای ناژوان و حوزه کشاورزی و سایر مباحث مطرح شده، تنها یک ضلع از چند ضلع موجود است، اما با مطالبه‌گری تلاش خواهیم کرد تا موضوع‌ها به سرانجام برسد و شرایط بهتر شود.

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان خاطرنشان کرد: علاوه‌بر شفافیت، مبارزه با فساد، سلامت اداری و محله‌محوری، تلاش کردیم تا عدالت در تمام موارد رعایت شود، در این راستا محله‌هایی که خدمت بیشتری از شهر می‌گیرد و هزینه بیشتری به شهر تحمیل می‌کند، باید سهم بیشتری در پرداخت شهری داشته باشد و به مناطق دیگری مانند منطقه ۱۳، ۱۴ و ۱۰ کمک کنند تا این مناطق نیز هم‌تراز با دیگر مناطق برخوردار شهر شود.

وی تاکید کرد: مدیریت شهری در بحث پرداخت عوارض شهری، توزیع عادلانه را به‌طور جدی مورد توجه قرار داده است و به‌دنبال آن توزیع منابع از جمله اجرای پروژه‌های شاخص، کمک شهرداری مرکزی به مناطق، تخصیص بودجه‌های محرومیت‌زدایی را نیز در بودجه‌بندی مورد توجه قرار داده است تا محلات و مناطق شهر بیش از پیش به‌هم نزدیک شوند.

صالحی تصریح کرد: مشارکت، همراهی و مطالبه‌گری شهروندان کمک می‌کند تا بتوان گام‌های مؤثری برای شهر برداشت.

کد خبر 698807

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.