خرید تضمینی ۸۵ هزار تن گندم سیلویی در کهگیلویه و بویراحمد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد از خرید تضمینی ۸۵ هزار تن گندم سیلویی خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سید علی معتمدی‌پور روز سه‌شنبه، سوم آبان‌ماه در جمع خبرنگاران با اعلام خبر پرداخت ۱۰۰ درصدی مطالبات گندم‌کاران این استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: تاکنون یک هزار و ۶۵۰ میلیارد ریال نیز به کُلزاکاران پرداخت شده و پیگیر پرداخت مابقی مطالبات آن‌ها هستیم.

وی افزود: امسال عملیات خرید تضمینی کالای استراتژیک گندم در ۱۰ مرکز خرید از سوی دو اداره تابعه سازمان جهاد کشاورزی، یعنی شرکت غله و تعاون روستایی انجام شد و با وجود شکستن رکورد تولید و خرید تضمینی گندم، اما با اهتمام دولت و در ابتدای فصل جدید کشت، این مطالبات هزاران میلیارد تومانی به طور کامل به حساب کشاورزان واریز شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: امسال خرید تضمینی گندم سیلویی و بذری از ۳۰ هزار تن به حدود ۸۵ هزار تن رسید که موفقیتی چشمگیر بود و این در حالی بود که دولت علاوه بر افزایش قیمت هر کیلوگرم گندم، مبلغی را نیز به عنوان مشوق تحویل گندم به سیلو در نظر گرفت و نهایتاً به ازای هر کیلوگرم گندم، مبلغ ۱۵ هزار تومان به حساب آنها واریز شد.

وی با بیان اینکه امسال نیز قیمت گندم افزایش خواهد یافت، تصریح کرد: در کهگیلویه و بویراحمد حدود ۲۰ هزار هکتار گندم آبی و ۷۰ هزار هکتار گندم دیم کاشت می‌شود.

معتمدی پور خاطرنشان کرد: یکی از اقدامات خوب جهاد کشاورزی در این دوره علاوه بر اثربخشی طرح کشت قراردادی گندم و سایر مشوق‌ها، بحث افزایش ضریب دانش در مزارع بود به طوری که کشاورزانی که یافته‌های علمی را به کار گرفتند در هر هکتار تا شش تن هم تولید داشتند، اما هنوز هم در این زمینه خلأ‌های زیادی وجود دارد و میانگین تولید ما در هکتار برای مزارع آبی ۳.۵ تن و در مزارع دیم حدود ۱.۴ تن در هکتار است.

وی با اشاره به اهتمام دولت در تحقق وعده‌هایش، از پیگیری برای پرداخت مابقی مطالبات کُلزاکاران خبر داد و از کشاورزان در همه زیرشاخه‌ها خواست تا با انگیزه و بهره‌گیری از دانش روز فصل جدید کشت را آغاز کنند.

کد خبر 698804

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.