لزوم اصلاح کدهای ارتفاعی در منطقه ۱۳ اصفهان/ برای آبیاری ۲۷۰ هکتار فضای سبز مشکل داریم

مدیر منطقه ۱۳ شهرداری اصفهان با تاکید بر لزوم اصلاح کدهای ارتفاعی در این منطقه گفت: کدهای ارتفاعی در هشت محله منطقه ۱۳ محصور شده و به همین دلیل با توجه به همجواری با شهر درچه و اراضی ناژوان، کوه قائمیه و اراضی ارتش نمی‌توانیم توسعه افقی داشته باشیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، جواد کشانی شامگاه سه‌شنبه دوم آبان ماه در دیدار شهردار اصفهان با اهالی منطقه ۱۳ در مسجد امام حسن عسکری (ع) در قالب برنامه «مردم سلام» اظهار کرد: منطقه ۱۳ شهرداری اصفهان یکی از مناطق پانزده‌گانه این کلان‌شهر و در جنوب غربی آن قرار گرفته است.

وی افزود: موقعیت این منطقه از شمال به امتداد حاشیه زاینده‌رود از تقاطع خیابان نیروگاه تا میدان سهروردی، از سمت جنوب از میدان تیر تا کارخانه سیمان اصفهان و دیوار غربی زندان مرکزی در مسیر ریل راه آهن تا پل یزدآباد، از سمت شرق محور خیابان سیمین از پارک میرزا کوچک خان تا سه راه سیمین و خیابان جانبازان تا تقاطع بزرگراه شهید اقارب‌پرست تا قبل از میدان تیر در مسیر ریل راه آهن تا حاشیه جنوب غربی دیوار زندان مرکزی و از غرب از پل یزدآباد در امتداد شهرک قدس تا جاده نیروگاه در حاشیه زاینده‌رود محدود می‌شود.

مدیر منطقه ۱۳ شهرداری اصفهان تصریح کرد: جمعیت این منطقه از طریق سرشماری سال ۱۳۹۵ تا ۱۴۰۰، ۱۵۰ هزار نفر مشخص شده است.

وی ادامه داد: در این منطقه تعداد هشت محله از جمله محله باغ زیار، کشاورزی، ولی‌عصر (عج)، امیریه، شفق، گلزار و کوهسار، دستگرد، باغ فردوس، قائمیه و دنبه وجود دارد.

کشانی اضافه کرد: حریم و محدوده منطقه ۱۳ شهرداری اصفهان ۳۵۰۰ هکتار است که ۲ هزار هکتار آن محدوده قانونی است و می‌توان به شهروندان خدمات ارائه کرد.

وی با بیان اینکه در منطقه ۱۳ شهرداری اصفهان تعداد ۳۰ مسجد وجود دارد، گفت: مباحث فرهنگی و مذهبی در این منطقه پایدار است و تعداد ۵۶۸ شهید را به کشور خود تقدیم کرده است و دی‌ماه ۱۴۰۰ نیز پیکر پاک دو شهید گمنام در پارک کوهستانی قائمیه آرام گرفت.

مدیر منطقه ۱۳ شهرداری اصفهان ادامه داد: تعداد ۱۳ مجموعه شامل سالن مطالعه، مراکز فرهنگی و سالن‌های ورزشی سرپوشیده از مراکز فرهنگی و ورزشی است که متعلق به مجموعه شهرداری بوده و در حال خدمت‌رسانی به شهروندان این منطقه است.

برای آبیاری ۲۷۰ هکتار فضای سبز این منطقه با مشکلات بسیاری مواجه هستیم

وی با اشاره به بودجه منطقه ۱۳ اصفهان گفت: بودجه این منطقه از سال ۹۸ تاکنون از ۱۰۰ میلیارد تومان آغاز شد و هم‌اکنون به ۶۰۰ میلیارد تومان رسیده است.

کشانی با اشاره به مشکلات منطقه ۱۳ اصفهان خاطرنشان کرد: عمده مشکلات این منطقه شامل مشکلات ترافیکی است که بیشتر در محلات باغ فردوس، قائمیه و ناژوان وجود دارد.

وی با بیان اینکه از چالش‌های دیگر، کمبود آب در این منطقه است، ادامه داد: پیش از این در منطقه ۱۳ اصفهان تعداد ۱۷ حلقه چاه وجود داشته است، اما هم‌اکنون از این تعداد چیزی باقی نمانده و تمام آن‌ها خشک شده است، از این‌رو برای آبیاری ۲۷۰ هکتار فضای سبز این منطقه با مشکلات بسیاری مواجه هستیم.

مدیر منطقه ۱۳ شهرداری اصفهان تصریح کرد: ماهانه ۳ میلیارد تومان هزینه تانکر آب‌رسانی شامل دو تانکر ۳۰ هزار لیتری، دو تانکر ۱۵ هزار لیتری و دو تانکر ۷ هزار لیتری می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: منطقه ۱۳ اصفهان دارای مشکلات ارتفاعی نیز است و بحث کدهای ارتفاعی در هشت محله این منطقه محصور شده و به همین دلیل با توجه به همجواری با شهر درچه و اراضی ناژوان، کوه قائمیه و اراضی ارتش نمی‌توانیم توسعه افقی داشته باشیم.

کشانی ادامه داد: کدهای ارتفاعی در این منطقه، دو، سه و چهار است که باید برای خروج از این بحران چاره‌اندیشی شود.

کد خبر 698792

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.