قصد مجاز اعلام کردن استفاده از مازوت را نداریم / ضرورت تبدیل نیروگاه‌های حرارتی به خورشیدی

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی با بیان اینکه نیروگاه خورشیدی باید جایگزین نیروگاه حرارتی شود، گفت: قصد مجاز اعلام کردن استفاده از مازوت را نداریم، اما در صورتی که قرار است از آن استفاده شود، باید از مازوت با سولفور کمتر استفاده شود تا آلایندگی کمتری ایجاد کند.

یوسف یوسفی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه مشکل آلودگی هوای اراک کهنه است و امکان رفع آن در کوتاه مدت میسر نیست، اظهار کرد: رفع مشکل آلودگی هوا با برنامه‌های کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت به سرانجام می‌رسد.

وی افزود: برنامه پیشنهادی اداره کل حفاظت محیط زیست استان به استانداری مرکزی در کوتاه‌مدت این است که باید اقدامات مدیریتی در تولید برق صورت گیرد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی خاطرنشان کرد: استفاده از منابع جایگزین همچون نیروگاه رودشور که دارای ظرفیت ۵۰۰ مگاوات تولید برق است، در محلی قرار دارد که آلایندگی ایجاد نمی‌کند.

وی ادامه داد: در برنامه‌های میان مدت می‌توان برای نیروگاه فیلتر تصفیه نصب شود و واحدهای تولید برق با فیلتراسیون فعالیت کند یا اینکه سوخت استاندارد در اختیار نیروگاه قرار گیرد.

یوسفی اضافه کرد: قصد مجاز اعلام کردن استفاده از مازوت را نداریم، اما در صورتی که قرار است از آن استفاده شود، باید از مازوت با سولفور کمتر استفاده شود تا آلایندگی کمتری ایجاد کند.

وی با اشاره به برنامه‌های بلند مدت این اداره کل، گفت: لازم است نیروگاه خورشیدی جایگزین نیروگاه حرارتی شود و این نیروگاه‌ها از رده خارج شود، چراکه نیروگاه‌های خورشیدی دارای عمر مفیدی است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی با اشاره به مصوبات و پیگیری‌های صورت گرفته است، تصریح کرد: اینکه چه میزان از این مصوبات اجرایی شود، به شرایط پیش رو بستگی دارد، اینکه چه میزان انرژی گاز در دسترس است و ناترازی آن با کدام سوخت جبران خواهد شد.

وی با بیان اینکه اداره کل محیط زیست یک نهاد حاکمیتی، نظارتی و مطالبه‌گر است، گفت: در ماده ۱۳ قانون هوای پاک به صراحت بیان شده است که دستگاه‌های متولی باید به دنبال رفع آلایندگی باشند و در مواردی که درخواست سوخت دارند باید تأمین سوخت آن‌ها استاندارد باشد.

کد خبر 698789

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.