شهردار اصفهان: تمام شهروندان باید به اداره خوب شهر کمک کنند

شهردار اصفهان با بیان اینکه شهرداری یک نهاد مردمی است و به تنهایی نمی‌تواند شهر را اداره کند، گفت: اصفهان یک شهردار ندارد، بلکه دو میلیون نفر شهردار دارد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علی قاسم‌زاده شامگاه سه‌شنبه دوم آبان‌ماه در دیدار با اهالی منطقه ۱۳ شهرداری اصفهان در مسجد امام حسن عسکری (ع) در قالب برنامه «مردم سلام»، با اشاره به حدیثی از پیامبر اکرم (ص) اظهار کرد: براساس این حدیث مردم در زندگی دنیوی خود خواب هستند و هنگام مرگ بیدار می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه تمام اتفاقات روزمره ما مستند به این حدیث نبوی و مانند یک رؤیا است، افزود: ملک اینجا است و ملکوت در آخرت، درواقع تمام اعمال و اتفاقات روزانه ما در عالم دیگر تعبیری دارد.

شهردار اصفهان با ابراز خرسندی از حضور در جمع عده‌ای از مؤمنان، شیعیان و نمازگزاران در شب میلاد امام حسن عسکری (ع) در مسجد امام حسن عسکری (ع)، خاطرنشان کرد: هدف از برنامه‌های «مردم سلام»، شنیدن صحبت‌های شهروندان هر منطقه است تا نظرات، پیشنهادها و انتقادهای آن‌ها را بشنویم و تا حد امکان نسبت به رفع مشکلات گام برداریم.

وی ادامه داد: شهرداری یک نهاد مردمی است، زیرا اعضای شورای اسلامی شهر به‌عنوان منتخبان و نمایندگان مردم، شهردار را انتخاب می‌کنند.

قاسم‌زاده به اشاره به اینکه شهروندان در تمام ساعات شبانه‌روز به نوعی با شهرداری سروکار دارند و از خدمات آن استفاده می‌کنند، ادامه داد: رانندگان از صبح زود فعالیت خود را در شهر آغاز و نسبت به جابه‌جایی شهروندان اقدام می‌کنند و شب‌ها پاکبانان مشغول جمع‌آوری پسماندها و تمیز کردن معابر شهر می‌شوند، بنابراین لحظه‌ای نیست که شهرداری از خدمت به مردم غافل باشد، تیم شهرداری به‌صورت شبانه‌روزی در قالب‌های مختلف کمک می‌کنند تا اصفهان شهر بهتری برای زندگی شهروندان باشد.

وی با تاکید بر اینکه شهرداری یک نهاد مردمی است که از دولت بودجه‌ای دریافت نمی‌کند و با کمک شهروندان درآمد کسب و هزینه می‌کند، گفت: بر این باور هستیم که شهرداری یک نهاد مردمی است و به تنهایی نمی‌تواند شهر را اداره کند.

شهردار اصفهان با بیان اینکه اصفهان یک شهردار ندارد، بلکه دو میلیون شهردار دارد، تصریح کرد: تمام شهروندان باید به اداره خوب شهر کمک کنند، هرچند که تاکنون نیز همین روند بوده است، زیرا شهر خوبی که تحویل ما داده شده، محصول فعالیت یک نفر نبوده است.

وی تاکید کرد: اصفهان معروف به هنر است، این هنر مربوط به مردم این شهر، یک امانتی است که در طی قرون توسط مردم ساخته شده و به دست ما رسیده است، باید این امانت را به نسل آینده تحویل دهیم.

قاسم‌زاده با اشاره به اینکه شهرداری در هر محله و منطقه برای رفع مشکلات به کمک شهروندان نیاز دارد تا بتواند برای رفع آن‌ها گام بردارد، تصریح کرد: مسائل و مشکلاتی که از سوی شهروندان در این دیدار مطرح می‌شود را یادداشت و بررسی می‌کنیم و پس از گذشت سه ماه نتیجه فعالیت‌ها و اقدامات برای رفع مشکلات مطرح شده را در همین مکان اعلام خواهیم کرد.

کد خبر 698781

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.