لزوم توسعه ارتباط صنعت و دانشگاه برای ایجاد مهاجرت معکوس

مدیر ارتباط با صنعت دانشگاه صنعتی اصفهان و عضو هیئت علمی دانشکده برق و کامپیوتر گفت:یک برنامه منسجم و بلند مدت نیاز داریم تا در چند سال آینده شاهد نقش پر رنگ دانشگاه و صنعت در جذب نخبگان بوده و در انتظار روزی هستیم که مهاجرت معکوس را در کشور اجرایی کنیم.

ذاکر حسین فیروزه در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: «کار و تک» نخستین رویداد کار و فناوری به لحاظ حضور در سطح دانشگاه بود، در دو سال گذشته تجربه برگزاری رویداد «کار» را در دانشگاه صنعتی اصفهان داشتیم که با استقبال گسترده دانشجویان رشته برق و کامپیوتر مواجه شد، صنایع و شرکت‌های حاضر در رویداد بسیار مشتاق حفظ ارتباط با دانشگاه و دانشجویان بوده و به همین دلیل همت بر برگزاری نمایشگاه در سطح دانشگاه و در همه حوزه‌های فنی و مهندسی دانشگاه را داریم.

وی با بیان اینکه در تلاش هستیم تا بتوانیم در سال‌های آینده نمایشگاه‌های کار و فناوری را به طور مستمر و در طول سال برگزار کنیم، افزود: از اهداف مهم رویداد «کار و تک» حضور صنایع و شرکت‌های بزرگ استان اصفهان و کشور در دانشگاه صنعتی است، با توجه به اینکه در سال‌های گذشته ارتباط خوبی ایجاد نشده است، باید در این حوزه تلاش بیشتری داشته باشیم؛ هرچند دانشگاه صنعتی اصفهان به لحاظ تأثیرگذاری در قراردادها و پروژه‌های کلان کشور نقش مؤثری دارد و برنامه‌ریزی‌های راهبردی داشته، اما از لحاظ تأمین منابع انسانی برای صنایع با چالش‌های بزرگی روبه رو شده است که یکی از راهکارهای مؤثر برای حل این مشکل را می‌توان حضور صنایع در دانشگاه دانست.

مدیر ارتباط با صنعت دانشگاه صنعتی اصفهان تصریح کرد: رونمایی از سامانه «کاریابی» یکی از مهم‌ترین اتفاقاتی بود که در نمایشگاه «کار و تک» شاهد آن بودیم. این سامانه متعلق به دانشگاه بوده و بین دانش‌آموختگان دانشگاه صنعتی و صنایع و شرکت‌هایی که در استان و حتی در کشور مستقر هستند، ارتباط برقرار می‌کند.

وی با اشاره به رضایت صنایع و دانشجویان از نمایشگاه «کار و تک» واقع در دانشگاه صنعتی اصفهان ادامه داد: دانشجویان از فرصت‌های شغلی موجود در شرکت‌ها و صنایع از استقبال گسترده دانشجویان بسیار شگفت‌زده شدند، در این رویداد محل استقرار نمایشگاه در دانشگاه صنعتی اصفهان بود که امتیاز بزرگی برای دانشجویان است، چون دانشجویان در زمان حضور در دانشگاه امکان بازدید و استفاده از نمایشگاه را به راحتی داشته و ارتباط بیشتری برقرار کردند؛ برنامه منسجم و بلند مدت نیاز داریم تا در چند سال آینده شاهد نقش پر رنگ دانشگاه و صنعت در جذب نخبگان باشیم.

فیروزه با اشاره به نشستی که در روز گذشته با مدیران منابع انسانی و مدیر عاملان شرکت‌های دانش بنیان داشته است، گفت: موضوع مورد بحث این روزها نقش دانشگاه و صنعت در مهاجرت معکوس نخبگان است و طی این نشست نکات بسیار خوبی مطرح شد که حتماً در برنامه‌ریزی‌های دانشگاه در نظر گرفته می‌شود؛ همچنین هم‌گرایی و هم‌افزایی بین صنعت و دانشگاه از جمله اتفاقات خوب در این نشست بود.

کد خبر 698777

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ربیعی NL ۰۱:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۳
    0 0
    باسلام خدمت تمام بزرگان وپیشکسوتان عرصه علم وصنعت ، با توجه به شروع وطرح بزرگ دانشگاه بین المللی قزوین ،چیزی بعنوان مهاجرت نخبه از ایران بسوی اروپا نخواهیم داشت زیرا طبق طرحهای بزرگ علمی این دانشگاه بیش از هشت هزار دانشمند محقق در زمینه علم وصنعت وفیزیک واتم و.... توانمند نیازمند است . این خبر برای جامعه علمی بسیار خوش آیند وامیدوار کننده میباشد .به امید موفقیت روزافزون