۱۰ پروژه فرهنگی و آموزشی در تیران و کرون کلنگ‌زنی می‌شود

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی آموزش و پرورش تیران و کرون گفت: از این ماه ۱۰ پروژه فرهنگی و آموزشی با مشارکت دولت و خیران در این شهرستان کلنگ‌زنی می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، بهنام فدایی عصر امروز- سه شنبه ۲ آبانماه- در جلسه مشترک احداث مدرسه خیر ساز با حضور خیرین، نماینده اداره کل نوسازی مدارس و شرکت تعاونی دهیاری‌های بخش مرکزی اظهار کرد: در حال حاضر بیش از ۳۰ مدرسه جدید توسط خیران و مشارکت اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس در تیران و کرون در حال احداث است.

وی با بیان اینکه اجرای پروژه‌های مدرسه سازی بیش از ۲۰ میلیارد ریال هزینه دارد، افزود: از این ماه ۱۰ پروژه فرهنگی و آموزشی مشارکتی دولت و خیرین در این شهرستان کلنگ‌زنی و آغاز می‌شود.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی آموزش و پرورش تیران و کرون اضافه کرد: اعتبار احداث مدارس بر اساس تعداد کلاس و وسعت آن متفاوت بوده که خیران در ساختمان‌سازی مشارکت داشته و دولت نیز تجهیز می‌کند که در برخی از پروژه خیرین در خرید امکانات همکاری می‌کنند.

وی با بیان اینکه تحولی در امور عمرانی و تجهیزات مدارس شهرستان رقم خورده، تصریح کرد: خیرین استقبال خوب و نگاه مثبتی به این حوزه داشته‌اند و بسیاری از افراد خیرخواه از دیگر نقاط استان اصفهان برای رفع محرومیت و نیازهای این منطقه با آموزش و پرورش همکاری می‌کنند.

فدایی ادامه داد: این همکاری خیرین منجر به ایجاد نهضت مدرسه‌سازی در این منطقه شده که در صورت فقدان این مشارکت معضل کمبود محیط آموزشی جدی بود و چالش‌های جدی داشتیم.

وی اذعان داشت: در حال حاضر هم ۵۰ مدرسه تیران و کرون به مقاوم‌سازی و یا بازسازی نیاز دارند که با وجود محدودیت اعتبارات دولتی باز هم به مشارکت خیرین نیاز است.

معاون آموزش و پرورش تیران و کرون با اشاره به نگاه ویژه مدیرعامل مجمع خیرین مدرسه استان اصفهان، خاطرنشان کرد: این همکاری و تعاملات منجر به رفع نیاز مدارس خواهد شد.

وی یادآور شد: احداث محیط‌های فرهنگی مثل دارالقرآن تیران نیز با همکاری خیرین انجام خواهد شد که این هفته عملیات اجرایی آن آغاز خواهد شد.

فدایی به احداث مدرسه روستای رحمت‌آباد اشاره کرد و گفت: این پروژه توسط شرکت تعاونی دهیاری‌های بخش مرکزی انجام می‌شود.

کد خبر 698768

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.