تدوین ۴ راهکار برای تعیین‌تکلیف مالکیت اتوبوس‌های اسکانیا در شهر قزوین

معاون حمل‌ و نقل و ترافیک شهرداری قزوین آخرین وضعیت تعیین مالکیت اتوبوس‌های اسکانیا را تشریح کرد.

اسماعیل عرشیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه در سال ۱۳۹۶ تعدادی اتوبوس اسکانیا توسط شهرداری قزوین برای نوسازی ناوگان اتوبوسرانی شهر قزوین خریداری شد، اظهار کرد: هدف از خرید این اتوبوس‌ها توسعه گردشگری شهر قزوین و حمل‌ونقل گردشگران با اتوبوس‌های در کلاس جهانی بود.

وی اضافه کرد: اما در ادامه شهرداری قزوین این اتوبوس‌ها را در ازای اوراق کردن اتوبوس‌های ایرانی شهاب در اختیار اتوبوس‌داران بخش خصوصی قرار داد و قرار شد در نهایت وضعیت مالکیت این اتوبوس‌ها مشخص شود.

معاون شهردار قزوین ادامه داد: با این حال در شهرداری قزوین انتقال مالکیت فقط از طریق برگزاری مزایده میسر است و به همین خاطر است که چون اتوبوس‌داران و اتوبوسرانان نمی‌توانند در مزایده با شرکت‌های صاحب تمکن رقابت کنند، شهرداری قزوین برای واگذاری مالکیت این اتوبوس‌ها تا امروز دست نگهداشته است.

وی با بیان برای حل این مشکل و تعیین تکلیف وضعیت اتوبوس‌های اسکانیا چهار روش پیشنهادی ارائه دادیم، گفت: در واقع اتوبوس‌داران و بهره‌برداران اتوبوس‌های اسکانیا آزاد هستند که با یکی از این چهار روش اتوبوس‌های یادشده را تملک کنند.

عرشیان به تشریح جزئیات چهار روش برنامه‌ریزی شده برای تعیین تکلیف وضعیت اسکانیاهای تحویل امانی و شهاب‌های اخذ شده از بهره‌برداران سازمان اتوبوسرانی پرداخت و گفت: پرداخت مبلغ مورد نظر به بهای عادله روز مطابق با نظر تقویمی کارشناس اتوبوس‌های شهاب و خروج بهره‌بردار از چرخه ناوگان نخستین روش انتقال مالکیت است.

وی افزود: واگذاری خودروهای ملکی مازاد بر استفاده سازمان به بهره‌برداران با قیمت کارشناسی از طریق ترک تشریفات، واگذاری ۱۸ الی ۲۴ درصد از مالکیت اتوبوس‌های اسکانیای مورد نظر به بهای عادله روز مطابق با نظر تقویمی کارشناس دو روش دیگر پیشنهادی برای تعیین‌تکلیف مالکیت این اتوبوس‌ها محسوب می‌شوند.

معاون شهردار قزوین با بیان اینکه می‌توان در قالب فراخوان واگذاری ۴۰ درصد از اتوبوس‌های اسکانیا از طریق مزایده عمومی تکلیف مالکیت اتوبوس‌های اسکانیا را مشخص کرد، ادامه داد: در ضمن می‌توان قرارداد هفت ساله بهره‌برداری از خطوط اتوبوسرانی را هم با بهره‌برداران و اتوبوس‌داران منعقد کرد.

وی یادآور شد: این ۴ گزینه برای تصمیم‌گیری نهایی روی میز شورای شهر قزوین است و در صورت تصویب شورا در صحن علنی یکی از این چهار روش را اجرایی خواهیم کرد.

کد خبر 698742

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.