فرهنگ‌سازی برای تردد ایمن عابران پیاده در اصفهان با اجرای طرح «امن قدم بردار»

مسئول آموزش ترافیک معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری اصفهان گفت: با توجه به حوادث مربوط به عابران پیاده، واحد آموزش این معاونت با شعار «امن قدم بردار» نسبت به فرهنگ‌سازی و تردد ایمن عابران پیاده، اقداماتی را در برنامه‌های سال جاری داشته است.

نرگس یالوردی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به دلایل انتخاب موضوعات فرهنگ‌سازی ترافیکی اظهار کرد: با توجه به اینکه بیشتر حوادث رانندگی مربوط به عابران پیاده در شب بوده، به این موضوع پرداخته شده و در سال جاری نیز موضوعات رفتارهای ترافیکی صحیح مشتمل بر: عبور از جلوی اتوبوس متوقف شده، توجه به چراغ راهنمایی عابرپیاده، عدم بازیگوشی کودکان در حین تردد از عرض خیابان و رعایت حقوق دیگران، همچنین طراحی اینفوگرافیک با محوریت قوانین مربوط به عابران پیاده و آداب مسافران در ایستگاه‌های اتوبوس در برنامه‌های آموزشی گنجانده شده است.

وی افزود: به‌منظور اثربخشی بیشتر، طراحی موارد ذکر شده با همکاری متخصصان حوزه حمل‌ونقل انجام شده و با چاپ بیش از ۵ هزار نسخه پوستر علاوه‌بر نصب در ایستگاه‌های اتوبوس و مترو، برای بهره‌برداری دانش‌آموزان در مدارس سطح شهر نیز نصب شد.

مسئول آموزش ترافیک معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری اصفهان تصریح کرد: طراحی‌های انجام شده در قالب موشن گرافیک (پوستر موشن) نیز با هدف اثر بخشی مطلوب تهیه و در فضاهای مجازی شهری، اداره کل آموزش و پرورش و صداوسیمای مرکز اصفهان منتشر شده است.

وی با اشاره به سایر فعالیت‌های انجام شده در واحد آموزش گفت: یکی از سنت‌هایی که در مدارس لازم‌الاجرا بوده، پلیس مدرسه است و دانش آموزان منتخب توسط واحد آموزش و پلیس راهور آموزش‌های لازم را گذرانده و اجرای نکات ترافیکی و عبور ایمن دانش آموزان از معابر اصلی را برعهده می‌گیرند.

یالوردی با بیان اینکه در این روش دانش‌آموزان ضمن برخورداری از رفتار صحیح ترافیکی می‌توانند هریک نقش نماینده پلیس برای خانواده خود را به درستی ایفا کنند، گفت: از دیگر فعالیت‌های این اداره می‌توان به آموزش تعداد ۲۷۰۰ نفر راننده تاکسی و سرویس مدارس با محوریت آموزش قوانین راهنمایی و رانندگی، آشنایی با قوانین تاکسی رانی و مسائل فنی خودرو در آستانه بازگشایی مدارس اشاره داشت که توانسته است در ایام پر ازدحام مهرماه و بازگشایی مدارس ترافیک روان و نظم در عبور و مرور را به دنبال داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: به‌دلیل وجود بیماری کرونا پارک‌های ترافیک چندسالی فعالیت نداشت، اما از ابتدای آبان ماه سال جاری دو پارک ترافیک کوثر و آبشار، آماده پذیرش دانش‌آموزان پیش دبستانی و دبستانی دوره اول است.

کد خبر 698711

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.