نمادها و مجسمه‌های منطقه ۹ اصفهان مرمت می‌شود

مدیر منطقه ۹ شهرداری اصفهان گفت: در راستای ارتقای سطح کیفی محیط‌های شهری و زیباسازی فضاهای عمومی، عملیات ترمیم و بازسازی نمادها و مجسمه‌های این منطقه در حال انجام است.

سیدسلمان قاضی‌عسگر در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به اینکه نصب انواع مجسمه‌هایی که از بزرگان هر منطقه طراحی و در میادین یا چشم‌اندازهای مهم شهری نصب می‌شود، اظهار کرد: این مهم موجب شکل‌گیری نوعی هویت ملی و فرهنگی شده است و حتی می‌تواند نوعی الگوپذیری مثبت را در جامعه رواج دهد و امروزه در تمام نقاط دنیا اهمیت زیادی دارد.

وی افزود: هنر شهری به‌طور عام و مجسمه‌های شهری به‌طور خاص بخشی از عناصر هویت‌بخش فضاهای جمعی شهر به شمار می‌رود که در ساماندهی، معنا بخشی و تلطیف منظر شهری در حد خود مؤثر است.

نمادها و مجسمه‌های منطقه ۹ اصفهان مرمت می‌شود

مدیر منطقه ۹ اصفهان با اشاره به اینکه عناصر شهری بر هویت عمومی شهر تأثیرگذار است، تصریح کرد: عملیات ترمیم و بازسازی نمادها و مجسمه‌های موجود سطح منطقه در راستای ارتقای سطح کیفی محیط‌های شهری و زیباسازی فضاهای عمومی در حال انجام است.

وی با اشاره به اقدامات واحد زیباسازی در راستای هویت‌بخشی سطح منطقه ۹ اصفهان گفت: با پیگیری واحد زیباسازی منطقه، تندیس شیخ‌بهایی واقع در بوستان جنت، سردیس میرزاطاهر واقع در میدان سقاخانه خیابان میرزا طاهر و نماد باغبان در خیابان آتشگاه ترمیم و مرمت شد.

نمادها و مجسمه‌های منطقه ۹ اصفهان مرمت می‌شود

قاضی‌عسگر با اشاره به اینکه شهر و تمام آثار هنری واقع در کالبد شهری به همه شهروندان تعلق دارد، خاطرنشان کرد: شهروندان در زمینه حفظ و حراست از نمادها و المان‌های شهری شهرداری را همراهی کنند تا شاهد شهری همیشه زیبا و با نشاط باشند.

کد خبر 698702

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.