صدور ۳۲۱ مورد اخطار زیست‌محیطی برای واحدهای صنعتی و تولیدی استان مرکزی

معاون محیط زیست انسانی اداره کل حفاظت محیط زیست مرکزی از صدور ۳۲۱ اخطار زیست‌محیطی به واحدهای صنعتی، تولیدی و خدماتی در این استان خبر داد.

به گزارش ایمنا، کامبیز خلیلی امروز _ سه شنبه دوم آبان‌ماه _ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: پایش مستمر و سرزده از واحدهای صنعتی، خدماتی و تولیدی در استان انجام می‌شود.

وی افزود: در جریان این پایش ها طی شش ماه نخست امسال، ۱۶۹ اخطار رفع آلودگی در حوزه هوا، ۸۴ مورد در حوزه پساب و ۵۸ مورد رفع آلودگی در حوزه خاک و پسماند صادر شده است.

معاون محیط زیست انسانی اداره کل حفاظت محیط زیست مرکزی با اشاره به اینکه با هرگونه تخلف زیست محیطی بر اساس قانون با جدیت برخورد می‌شود، خاطرنشان کرد: واحدهای آلاینده زیست محیطی پس از دریافت اخطار، باید در اسرع وقت نسبت به رفع مشکلات زیست محیطی اقدام کنند.

وی اضافه کرد: در صورتی که این واحدها نسبت به رفع مشکلات زیست محیطی اقدام نکنند، علاوه بر اینکه در لیست صنایع آلاینده استان قرار می‌گیرند به مراجع قضائی نیز معرفی می‌شوند.

خلیلی تصریح کرد: سلامت محیط زیست می‌تواند از طریق توسعه برنامه‌ریزی شده و پایدار تضمین شود، به شرط اینکه همه در این امر سهیم باشند.

وی ادامه داد: حفظ محیط زیست یک اصل عمومی و همگانی است و دستاورد آن سلامت انسان‌ها، حفظ منابع طبیعی از جمله آب، خاک، هوا و احقاق حقوق آیندگان و حفظ تنوع زیستی است.

کد خبر 698664

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.