ایجاد بیش از ۶ هزار فرصت شغلی در کهگیلویه و بویراحمد

استاندار کهگیلویه و بویراحمد از تحقق بیش از شش هزار فرصت شغلی توسط دولت سیزدهم در استان خبر داد.

به گزارش ایمنا و به نقل از اداره اطلاع‌رسانی و روابط عمومی استانداری کهگیلویه و بویراحمد، سیدعلی احمدزاده امروز _سه‌شنبه دوم آبان‌ماه_ در دیدار با وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی به تشریح آخرین وضعیت فعالیت‌های وابسته به حوزه این وزارت پرداخت و اظهار کرد: در دولت سیزدهم نرخ بیکاری استان از ۱۰.۷ درصد کاهش پیدا کرد و برای نخستین بار تک رقمی شد، اما نیازمند حمایت بیشتر وزارتخانه برای ایجاد اشتغال و کاهش آمار نرخ بیکاری هستیم.

وی با اشاره به سهم تسهیلات مشاغل خانگی در ایجاد اشتغال افزود: سهم استان در تسهیلات مشاغل خانگی جوابگو نبوده و ضرورت دارد افزایش پیدا کند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد به تعهد اشتغال استان در سال‌جاری اشاره و خاطرنشان کرد: تعهد اشتغال استان در ۱۴۰۲ تعداد ۱۰ هزار و ۸۶ مورد بوده که تاکنون بیش از شش هزار مورد آن محقق شده‌است و به اجرایی شدن تعهد استان نزدیک هستیم.

سید صولت مرتضوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز با اشاره به نگاه ویژه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به استان کهگیلویه و بویراحمد، گفت: حل مسائل و توجه به این استان همواره در دستور کار این وزارتخانه بوده است.

وی افزود: ظرف یکی دو ماه آینده به استان کهگیلویه و بویراحمد سفر خواهم کرد تا از نزدیک با مشکلات آشنا شده است و در این خصوص تدابیر لازم اتخاذ شود.

کد خبر 698644

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.