واریز بیش از ۲ هزار میلیارد تومان اعتبار به حساب دهیاری‌ها و شهرداری‌های استان بوشهر

مدیرکل امور مالیاتی استان بوشهر از پرداخت دو هزار و ۱۷۸ میلیارد تومان عوارض ارزش افزوده به حساب شهرداری‌ها، دهیاری‌ها و روستاهای بدون دهیاری و عشایر برای توسعه طرح‌های عمرانی و زیرساختی خبر داد.

به گزارش ایمنا، محمد جواد رستمی، یکی از برنامه‌های مهم امور مالیاتی را توجه ویژه به زیرساخت‌های عمران شهری و روستایی دانست و اظهار کرد: اعتبارات وصولی عوارض ارزش افزوده در اختیار شهرداری‌ها، دهیاری‌ها و مناطق مختلف روستایی و عشایری فاقد دهیاری قرار می‌گیرد.

وی از توزیع اعتبارات عوارض ارزش افزوده بر اساس جمعیت مناطق شهری و روستایی استان بوشهر خبر داد و افزود: در این زمینه سال ۱۴۰۱ برای عمران شهری و روستایی ۳ هزار میلیارد تومان به حساب شهرداری‌ها و دهیاری‌های این استان واریز شد.

مدیرکل امور مالیاتی استان بوشهر با اشاره به اینکه میزان پرداخت اعتبارات عوارض ارزش افزوده در سال جاری افزایش یافته است، تصریح کرد: در نیمه نخست امسال افزون بر ۲ هزار و ۱۷۸ میلیارد تومان عوارض وصولی ارزش افزوده به حساب شهرداری‌ها، دهیاری‌ها و روستاهای فاقد دهیاری و مناطق عشایر این استان برای توسعه طرح‌های عمرانی و زیرساختی واریز شده است.

رستمی اضافه کرد: از اعتبارات یاد شده یک‌هزار و ۵۹۲ میلیارد تومان به حساب ۴۰ شهرداری و ۵۸۶.۵ میلیارد تومان به حساب دهیاری‌ها و روستاهای فاقد دهیاری و مناطق عشایر این استان واریز شده است.

وی تعهد استان بوشهر برای وصول درآمدهای مالیاتی در سال جاری را ۱۳ هزار میلیارد تومان دانست و تاکید کرد: این میزان وصول درآمد مالیاتی نسبت به سال ۱۴۰۱ بیش ۱۷ درصد افزایش دارد.

مدیرکل امور مالیاتی استان بوشهر از وصول ۱۱ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان مالیات در سال ۱۴۰۱ در استان خبر داد و گفت: این میزان وصول مالیات مستقیم و غیرمستقیم در استان بوشهر نسبت به سال ماقبل آن ۳۰ درصد افزایش داشته است.

منبع: تسنیم

کد خبر 698617

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.