امنیت جمعی تأمین کننده منافع منطقه است

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: ایران ستون و لنگر ثبات و امنیت در منطقه بر اساس دکترین امنیت دسته جمعی و معتقد به ظرفیت و توان مؤثر کشورهای منطقه برای حل و فصل مشکلات و بحران‌ها است.

به گزارش ایمنا، ناصر کنعانی در خصوص نشست ۳+۳ که روز گذشته در تهران برگزار شده بود در صفحه شخصی خود در فضای مجازی نوشت: ‏در حالی که آمریکا همراه با برخی متحدانش با حمایت تمام عیار از رژیم شرور صهیونیستی در حال تشدید جنگ افروزی، بی‌ثباتی و ناامنی در منطقه هستند، تهران میزبان دومین نشست سازوکار منطقه‌ای ۳+۳ تحت عنوان «نوبت صلح، همکاری و پیشرفت در قفقاز جنوبی» با حضور وزرای امور خارجه کشورهای آذربایجان، ارمنستان، ترکیه و روسیه بود.

وی گفت: ایران ستون و لنگر ثبات و امنیت در منطقه بر اساس دکترین امنیت دسته جمعی بومی و معتقد به ظرفیت و توان مؤثر کشورهای منطقه برای حل و فصل مشکلات و بحران‌ها، امنیت و ثبات پایدار برای تأمین منافع مشترک و توسعه و پیشرفت جمعی است.

سخنگوی وزارت امور خارجه ادامه داد: پیگیری این راهبرد در جای جای منطقه می‌تواند بدون مداخلات سودجویانه بازیگران فرامنطقه‌ای، تأمین کننده منافع کشورها و توسعه پایدار منطقه ما باشد.

امنیت جمعی تأمین کننده منافع منطقه است

کد خبر 698598

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.