سرفیس چی بخریم؟ ‌

اگر تصمیم گرفته‌اید که وارد اکوسیستم سرفیس مایکروسافت شوید اما با مجموعه گسترده‌ای از دستگاه‌ها رو به رو شده‌اید، محدود کردن گزینه مناسب برای شما می‌تواند چالش جالبی باشد، بسیاری از دستگاه‌های سرفیس را می‌توان به تبلت و لپ‌تاپ تبدیل کرد.

خبر خوب این است که آن‌قدرها هم که در ابتدا به نظر می‌رسد پیچیده نیست، و برای کمک به شما در درک تفاوت‌های بین آنها، خلاصه‌ای از تمام دستگاه‌های سرفیس و همچنین کمی جزئیات بیشتر ارائه کرده‌ایم.

مایکروسافت سرفیس لپ تاپ ۵

یک لپ‌تاپ دوست‌داشتنی، پرمیوم و با کارایی بالا برای کسانی که به قابلیت تبدیل دستگاه‌های ۲ در ۱ نیاز ندارند.

نقاط قوت:

صفحه کلید و ترک پد عالی

تناسب و پایان دوست داشتنی

قابلیت اتصال تاندربولت ۴

نقاط ضعف:

گزینه AMD وجود ندارد

سرفیس لپ‌تاپ ۵ یک لپ‌تاپ تاشوی سنتی است و واضح است که مایکروسافت هنگام طراحی آن، برخی از نشانه‌های سبک را از اپل گرفته است. این مدل از همان شاسی و صفحه نمایش عالی نسخه قبلی خود استفاده می‌کند، اما با پردازنده‌های نسل ۱۲ اینتل، همه چیز را به روز می‌کند. همچنین از Thunderbolt 4 پشتیبانی می‌کند، چیزی که به طرز عجیبی در مدل‌های قبلی وجود نداشت. بسته به ترجیح شما در هر دو نوع ۱۳ و ۱۵ اینچی موجود است.

اگر به یک لپ‌تاپ با کارایی بالا نیاز دارید و جذب استایل و کیفیت ساخت سری سرفیس می‌شوید، سرفیس لپ‌تاپ ۵ بهترین گزینه برای شماست.

نقاط قوت:

سریع‌ترین سرفیس پرو

گزینه‌های رنگی جذاب جدید

تطبیق پذیری عالی

نقاط ضعف:

اکثر مشخصات مشابه نسل قبل است

پوشش صفحه کلید گنجانده نشده است

این همان دستگاهی است که اکثر افراد با شنیدن کلمه Surface به آن فکر می‌کنند. می‌توان از آن به‌عنوان تبلت با ویندوز ۱۱ به‌صورت مستقل استفاده کرد، یا می‌توانید روی صفحه‌کلید مغناطیسی و تاچ پد قرار دهید تا مانند لپ‌تاپ از آن استفاده کنید.

Surface Pro 9 اتصال Thunderbolt 4 و USB 4.0 را ارائه می‌دهد، بنابراین لوازم جانبی شگفت انگیز زیادی برای اتصال به آن وجود دارد. یکی از موارد مورد علاقه ما قلم سرفیس است که به شما امکان می‌دهد از سرفیس پرو به عنوان تبلت طراحی استفاده کنید. فقط به خاطر داشته باشید که قلم و کاور صفحه کلید در قیمت پایه گنجانده نشده است، باید آنها را به صورت جدا خریداری کنید.

در نگاه اول، ممکن است این فقط یک سرفیس پرو با سیم کارت به نظر برسد، اما در زیر کاپوت آن چیزهای بیشتری در جریان است. این اولین باری است که یک دستگاه مبتنی بر ARM در سری اصلی سرفیس پرو قرار می‌گیرد و مجموعه‌ای از مزایای انحصاری را ارائه می‌دهد.

مایکروسافت سرفیس گو ۳

نقاط قوت:

قیمت مقرون به صرفه

صفحه نمایش زنده و فوق العاده

طراحی هوشمندانه

نقاط ضعف:

ندارد

اگر به یک تبلت ویندوز ۱۱ با کیفیت ساخت خوب و صفحه نمایش عالی نیاز دارید، گزینه‌های زیادی وجود ندارد. Surface Go 3 دارای صفحه نمایش ۱۰.۵ اینچی فول اچ دی با روشنایی بیش از ۴۰۰ نیت است. این دستگاه مانند یک تانک ساخته شده است.

این سریع‌ترین دستگاه در جهان نیست اما در کل یک تبلت ویندوزی قوی است.

Surface Laptop Go 3 با وزن کمتر از ۲.۵ پوند و با حداکثر ۱۵ ساعت باتری، یک دستگاه فوق‌العاده قابل حمل است که می‌خواهید آن را همه جا ببرید.

نقاط قوت:

پردازنده ارتقا یافته

طراحی در چهار رنگ

نقاط ضعف:

شاسی مشابه مدل‌های قدیمی

صفحه نمایش با وضوح پایین

Surface Laptop Go 3 اساساً نسخه‌ای مقرون به صرفه از Surface Laptop 5 است. بهترین بخش این است که هنوز هم تناسب قیمت را حفظ کرده است.

نحوه انتخاب دستگاه سرفیس

اگر تصمیم گرفته‌اید که وارد اکوسیستم سرفیس مایکروسافت شوید، اما با چنین مجموعه گسترده‌ای از دستگاه‌های سرفیس ارائه شده، رو به رو شده‌اید، محدود کردن دستگاه مناسب برای شما می‌تواند چالش جالبی باشد. در اینجا چند نکته وجود دارد که باید در مورد آنها فکر کنید که به شما کمک می‌کند دستگاه مناسب خود را پیدا کنید.

آیا برای کار به عنوان تبلت به آن نیاز دارید؟

بسیاری از دستگاه‌های سرفیس، اما نه همه، را می‌توان بین تبلت و لپ‌تاپ تبدیل کرد. اگر می‌دانید که هرگز از آن به عنوان تبلت استفاده نخواهید کرد، بهتر است به سراغ یکی از لپ تاپ‌های سرفیس بروید.

کجا از آن استفاده خواهید کرد؟

اگر نیاز دارید که دستگاه سرفیس خود را بیرون بیاورید، پس بدیهی است که استودیو ۲ خوب نیست، اما بیایید فراتر از آن برویم. نکته اصلی در اینجا اندازه و وزن است، سرفیس پرو ۸ از بسیاری از لپ‌تاپ‌ها سبک‌تر است و وزنی در حدود ۸۹۰ گرم با روکش صفحه‌کلید دارد، در حالی که سرفیس بوک ۳ دستگاهی سنگین است.

اینکه آیا انتظار دارید پشت میز باشید یا از دستگاه روی پای خود استفاده کنید نیز بسیار مهم است. استفاده از دستگاه‌های تبدیل شونده، به استثنای سرفیس بوک، به دلیل طراحی پایه، بسیار دشوار است. از طرف دیگر لپ تاپ ها و سرفیس بوک برای هر دو سناریو عالی خواهند بود.

برای انجام چه کاری به آن نیاز دارید؟

اگر کارهای اصلی که می‌خواهید انجام دهید چیزهای نسبتاً ساده‌ای مانند چک کردن ایمیل و تماشای YouTube هستند، می‌توانید از هر یک از دستگاه‌های سرفیس موجود در لیست ما انتخاب کنید. ا

چقدر می‌توانید هزینه کنید؟

مانند همه چیز در زندگی، همه چیز به توانایی شما بستگی دارد. خوشبختانه با خط تولید سرفیس، تنوع کافی وجود دارد که گران‌ترین گزینه موجود در لیست لزوماً بهترین گزینه برای شما نیست.

کد خبر 698577

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.