ممنوعیت تردد خودروها در آلوده‌ترین شهر اروپا

میزان آلاینده‌ها در هوای میلان تقریباً چهار برابر میزان استاندارد است و به همین دلیل، مسئولان ممنوعیت تردد خودروها در مرکز شهر را برای حل این مشکل در نظر گرفته‌اند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، شهردار میلان، جوزپه سالا، برای کاهش آلودگی هوا در این کلانشهر پر ترافیک ۱.۴ میلیون نفری، سعی در اجرای قانون منع تردد خودروها دارد که به نظر می‌رسد، این اقدام در سال ۲۰۲۴ از طریق دوربین‌های نظارتی اجرایی شود. میلان یکی از آلوده‌ترین شهرهای اروپاست و به دلیل حجم ریزآلاینده‌هایی که سلامت انسان را به خطر می‌اندازد، کیفیت هوای پایینی دارد.

حداکثر سطح ایمن در نظر گرفته شده توسط سازمان بهداشت جهانی (WHO) پنج میکروگرم بر مترمکعب (میکروگرم بر مترمکعب) است. سطح میلان تقریباً چهار برابر مقدار استاندارد یعنی ۱۹.۷ میکروگرم بر مترمکعب است.

ممنوعیت تردد خودروها در مرکز آلوده‌ترین شهر اروپا

میلان تردد خودروها در مرکز شهر را ممنوع می‌کند

به عنوان بخشی از اقدامات برای مقابله با سطوح خطرناک انتشار گازهای گلخانه‌ای، مقامات میلان ممنوعیت تردد ماشین‌های خصوصی در مرکز شهر را پیشنهاد کرده‌اند.

شهردار میلان هفته گذشته در یک جشنواره برای ترویج پایداری گفت: «این یک گام کوچک اما در عین حال اقدامی تاریخی است.»

برای اجرای این ممنوعیت، دوربین‌هایی در امتداد مناطق مرکزی شهر نصب می‌شود تا بر ترافیک نظارت و از ورود خودروهای شخصی جلوگیری شود. ساکنان دارای پارکینگ خودرو و وسایل حمل‌ونقل عمومی از این ممنوعیت معاف هستند.

افرادی که به طور غیرمجاز به این منطقه وارد می‌شوند با جریمه سنگینی روبرو می‌شوند، اگرچه شهردار مبلغ آن را هنوز مشخص نکرده است. این تصمیم باعث می‌شود برخی از شلوغ‌ترین مناطق میلان به‌ویژه برای عابران پیاده قابل دسترس‌تر باشد.

بسیاری از خانه‌های مد در منطقه‌ای مستقر هستند که این ممنوعیت اجرا می‌شود و به همین علت از این پیشنهاد حمایت کردند و حتی تمایل دارند که خیابان‌های منتهی به فروشگاه‌ها پیاده‌راه شود.

ممنوعیت تردد خودروی میلان مورد انتقاد قرار گرفت

همه مسئولان شهر میلان موافق این اصلاحات نیستند؛ شهردار «سستو سان جووانی» این اقدام را بیهوده خوانده و گفته است: «این طرح نه‌تنها میلانی‌ها، بلکه همه شهروندان حومه را که هر روز در این مناطق مجبور به رفت‌وآمد هستند، تحت تأثیر منفی قرار می‌دهد.»

ممنوعیت تردد خودروها در مرکز آلوده‌ترین شهر اروپا

ممنوعیت تردد خودروها در استکهلم و پاریس

میلان اولین شهر اروپایی نیست که ممنوعیت خودرو را در نظر گرفته است. اوایل ماه جاری، استکهلم برنامه‌هایی را برای جلوگیری از ورود خودروهای بنزینی و دیزلی به مرکز شهر اعلام کرد. شهرداری با این اقدام امیدوار است که انتشار گازهای گلخانه‌ای و متعاقباً آلودگی را کاهش دهد. قوانین جدید از ۳۱ دسامبر ۲۰۲۴ اجرایی خواهد شد.

پاریس همچنین امیدوار است تا اوایل سال ۲۰۲۴ قبل از بازی‌های المپیک، وسایل نقلیه شخصی را از مرکز تاریخی خود حذف کند؛ با این اقدام روزانه ۱۰۰ هزار خودرو از خیابان‌های پایتخت فرانسه خارج می‌شوند.

کد خبر 698573

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.