عضویت در شبکه شهرهای خلاق یکی از شاخص‌های توسعه شهر است

رئیس سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری سنندج گفت: یکی از مهم‌ترین شاخص‌های توسعه برای شهر سنندج، عضویت در شبکه شهرهای خلاق یونسکو است که می‌توان از قبل آن درآمدزایی داشت و اقتصاد محلی را شکوفا کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سرکوت نجفی، امروز _سه‌شنبه دوم آبان‌ماه_ در جلسه کمیسیون فرهنگی شورای شهر سنندج که با موضوع بررسی روند برنامه‌های شهر خلاق موسیقی برگزار شد، اظهار کرد: دبیرخانه شهر خلاق موسیقی به‌رغم اینکه جایگاه دولتی و حاکمیتی ندارد، تاکنون بسیار خوب و موفق عمل کرده است که جای تقدیر دارد.

وی افزود: یکی از مهمترین شاخص‌های توسعه برای شهر سنندج همین عضویت در شبکه شهرهای خلاق یونسکو است که می‌توان از کنار آن درآمدزایی ایجاد و اقتصاد محلی را شکوفا کرد.

رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری سنندج تاکید کرد: برای چهار سال آینده ضروری است که تقویم فرهنگی شهر سنندج تدوین شود که در آن وظایف همه دستگاه‌ها مشخص باشد تا با همکاری یکدیگر بتوانیم برنامه‌های این حوزه را به خوبی اجرا کنیم.

وی اضافه کرد: پروژه شهر خلاق یک پروژه بلندمدت است که با همراهی خود مردم و سایر بخش‌های فرهنگی می‌تواند به توسعه شهری منجر شود.

نجفی خاطرنشان کرد: در چهار سال گذشته با مشکلات شیوع ویروس کرونا و ناآرامی‌های سال گذشته روبرو بودیم اما باز هم در حوزه رویدادی توانستیم برنامه‌های شهر خلاق موسیقی را به خوبی پیش ببریم.

عضویت در شبکه شهرهای خلاق یکی از شاخص‌های توسعه شهر است

وجود ۵۹ شهر خلاق موسیقی در دنیا

فرزاد حاجی‌میرزایی، مسئول دبیرخانه شهر خلاق موسیقی سنندج نیز در این جلسه اظهار کرد: تاکنون ۲۹۵ شهر دنیا به شبکه شهرهای خلاق یونسکو پیوسته‌اند که از این تعداد ۵۹ شهر جهان، شهر خلاق موسیقی هستند.

وی افزود: برای یونسکو ارتقای زیرساخت‌های شهری متناسب با عنوان فرهنگی که برای شهر نامگذاری شده، دارای اهمیت بسیاری است، مسئله‌ای که تاکنون آنگونه که باید به آن توجه نشده است‌.

مسئول دبیرخانه شهر خلاق موسیقی سنندج ادامه داد: کارهای فرهنگی و برگزاری برنامه‌های شهر خلاق تنها وظیفه شهرداری نیست بلکه باید تمامی بخش‌های حکمرانی شهری اعم از دستگاه‌های دولتی، بخش خصوصی و مردم در این مورد احساس مسئولیت کنند و با هماهنگی یکدیگر برنامه‌ها را اجرا کنند.

وی راه‌اندازی موزه موسیقی را در شهر سنندج امری ضروری دانست و گفت: وجود یک نمایشگاه دائمی صنایع خلاق برای عرضه صنایع‌دستی و سازهای تولید شده توسط هنرمندان استان می‌تواند از دیگر اقدامات خوب در راستای ارتقای زیرساخت‌های شهر خلاق موسیقی باشد که باید در دستور کار متولیان فرهنگی شهر قرار گیرد.

به گزارش ایمنا، شهر سنندج در هشتم آبان ماه سال ۱۳۹۸ به عنوان شهر خلاق موسیقی به شبکه شهرهای خلاق یونسکو پیوست.

کد خبر 698572

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.