دشت اصفهان تحت تأثیر جدی فرونشست قرار دارد

مدیر روابط‌عمومی اداره کل میراث فرهنگی و صنایع‌دستی استان اصفهان گفت: دشت اصفهان از شمال تا حدود منطقه ملک‌شهر در آسیب جدی فرونشست قرار دارد اما هنوز به‌صورت جدی به مرکز شهر اصفهان نرسیده ولی این موضوع به این معنا نیست که نگران نیستیم و در حال تلاش برای این موضوع هستیم.

شهرام امیری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: در بناهای تاریخی ترک‌هایی وجود دارد اما اینکه صراحتاً به‌دلیل نشست یا فرونشست باشد نیاز به بررسی و کارشناسی بیشتر دارد.

وی افزود: در همایشی که به مناسبت روز جهانی بناها و محوطه‌های تاریخی در اواخر فروردین و اوایل اردیبهشت برگزار شد، با اساتید به این نتیجه رسیدیم که دشت اصفهان از شمال تا حدود منطقه ملک‌شهر در آسیب جدی فرونشست قرار دارد اما هنوز به‌صورت جدی به مرکز شهر اصفهان نرسیده ولی این موضوع به این معنا نیست که نگران نیستیم و در حال تلاش برای این موضوع هستیم.

مدیر روابط‌عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان اصفهان خاطرنشان کرد: هفته گذشته در حاشیه همایش میراث ناملموس که قائم مقام وزیر حضور داشت، قرار بر این شد در دریافت بودجه برای نصب دستگاه‌ها و انجام پایش‌ها خصوصاً در میدان امام (ره) تسریع صورت بگیرد.

وی با تاکید بر اینکه مواردی که در بناهای تاریخی به اسم فرونشست مطرح شده کارشناسی شده نیست، تصریح کرد: برخی از کارشناسان این مورد را مطرح کردند اما خود این افراد در همایشی که در اردیبهشت داشتیم اعلام کردند در موضوع فرونشست تا منطقه ملک‌شهر پیشروی داشتیم و فاصله زیادی تا مرکز وجود دارد، در این راستا اگر افراد و کارشناسان اطلاعات جدیدی دارند باید به ما نیز ارائه دهند.

امیری با بیان اینکه بناهای تاریخی جدای از دیگر ساختمان‌ها نیست و اگر قرار باشد فرونشست به داخل اصفهان کشیده شده باشد باید تمام ساختمان‌ها با این معضل مواجه شده باشند، گفت: طبق آخرین دستاوردهای علمی، در اصفهان در منطقه جنوب دشت مهیار و در منطقه شمال از شاهین‌شهر تا حدود خانه اصفهان با فرونشست مواجه شده و تنها راهکار حل بحران فرونشست زاینده‌رود است.

کد خبر 698565

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.