لبنیات و تخم‌مرغ بیشترین کالاهای صادراتی استان گلستان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گلستان گفت: تخم‌مرغ و لبنیات بیشترین محصولات صادراتی استان گلستان به کشورهای آسیای میانه و همسایه است.

محمد برزعلی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: استان گلستان دارای تنوع محصولات در بخش کشاورزی و باغی است و مازاد محصولات کشاورزی و باغی به سایر استان‌ها و کشورهای همسایه صادر می‌شود.

وی افزود: سبزی، صیفی، خشکبار، پلی‌استالین، تخم‌مرغ و لبنیات بیشترین محصولات صادراتی از استان گلستان به کشورهای همسایه و آسیای میانه است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گلستان با اشاره به نبود صنایع تبدیلی در استان، خاطرنشان‌کرد: طی سال‌های گذشته به حوزه صنعت در استان گلستان توجه نشده و سبب شده است تا به‌رغم تنوع محصولات کشاورزی در استان، صنایع تبدیلی مرتبط با این محصولات راه‌اندازی نشود.

وی ادامه داد: امید است با توجه به قرار گرفتن کریدور ریلی ایران قزاقستان در استان گلستان‌، مرز گمرکی اینچه‌برون، منطقه آزاد و رعایت استانداردهای بازار جهانی صادرات بتوانیم بازار صادرات کشورهای همسایه را با تولیدات با کیفیت محصولات کشاورزی از آن خود کنیم.

برزعلی گفت: با توجه به سیاست دولت سیزدهم و توجه آن به بخش کشاورزی، استان گلستان و سازمان جهاد کشاورزی آمادگی سرمایه‌گذاری صنایع تبدیلی توسط سرمایه‌گذاران و بخش خصوصی را دارد.

کد خبر 698548

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.