سراب سازمان ملل

مهم‌ترین عناوین روزنامه‌های امروز _سه‌شنبه دوم آبان‌ماه۱۴۰۲_ را در ادامه می‌خوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، رسانه‌های آزاد، روزنامه‌ها و مطبوعات در هر جامعه‌ای از ارکان توسعه و دموکراسی به‌شمار می‌آید، بر این اساس خبرگزاری ایمنا، مرور عناوین مطبوعات کشور را به صورت روزانه در دستور کار خود دارد.

روزنامه ایران در صفحه نخست امروز خود با تیتر «سراب سازمان ملل» به بررسی نشست‌های بی نتیجه شورای امنیت سازمان ملل درباره فلسطین و حمایت آمریکا از رژیم صهیونیستی با استفاده از حق وتو پرداخت و نوشت: ارتش رژیم صهیونیستی در سایه این سکوت مجامع جهانی است که به جنایات خود ادامه می‌دهد. این رژیم در طول روز یکشنبه نیز در تازه‌ترین دور حملات خود در جریان ۲۵ حمله بیش از ۵۰۰ نفر از مردم غزه را به شهادت رساند. دو شهروند فلسطینی هم در کرانه باختری به شهادت رسیدند.

ایران در در مطلب دیگری به سراغ نشست ۳+۳ با حضور وزرای خارجه ایران، روسیه، ترکیه، ارمنستان و جمهوری آذربایجان در تهران رفت و درباره این نشست نوشت: این نشست در حالی برگزار شد که جمهوری اسلامی از یک سو دیپلماسی خود را برای مدیریت تحولات خاورمیانه که در تب و تاب اقدامات سبعانه تل آویو علیه مردم مظلوم غزه می‌سوزد، به طور همه جانبه به جریان انداخته است و همزمان ۴ وزیر خارجه دیگر کشورهای مرتبط با بحران جاری در قفقاز جنوبی را در تهران گرد هم جمع کرده است تا فرایند مذاکرات صلح را در این منطقه به پیش براند.

سراب سازمان ملل

روزنامه کیهان در صفحه نخست امروز خود با تیتر «۶ فرمانده بزرگ حماس که به کابوس اسرائیل تبدیل شده‌اند» به معرفی اجمالی ۶ نفر از فرماندهان و رهبران حماس پرداخته است. کیهان در این گزارش تحلیلی به سرگذشت محمد ضیف، مروان عیسی، یحیی سنوار، عبدالله برغوثی، اسماعیل هنیه و محمود زهار پرداخته و بخشی از سابقه مبارزات آنها با رژیم صهیونیستی را بیان کرده است.

این روزنامه در بخش اخبار ویژه خود به پیش‌بینی روزنامه گاردین در مورد عواقب حمایت ایالات متحده از اسرائیل پرداخته و به نقل از گاردین نوشته است: نتانیاهو به شدت برای زنده ماندن می‌جنگد. وقتی بایدن در تل‌آویو از هواپیما پیاده شد و برای دست دادن به سمت نتانیاهو رفت، نتانیاهو او را همانند یک خرس نیازمند در آغوش گرفت. نتانیاهو امروز شخصی خطرناک، عمیقاً نامحبوب، دو چهره و سمّی به نظر می‌رسد. اغراق نیست اگر بگوییم او می‌تواند بایدن را با خود به پایین بکشاند.

سراب سازمان ملل

روزنامه جوان در صفحه نخست امروز خود با اشاره به احتمال عقب نشینی رژیم صهیونیستی از جنگ زمینی در غزه تیتر «عقب نشینی تل‌آویو از عملیات زمینی» را برگزید و در ادامه نوشت: زمزمه‌های عقب‌نشینی احتمالی رژیم‌صهیونیستی از ورود به جنگ زمینی در غزه، برای اولین بار شنیده می‌شود، هر چند هیچ چیز قطعی وجود ندارد. از یک طرف منابع عبری فاش کرده‌اند نخست‌وزیر و فرماندهان ارتش اسرائیل درباره طرح‌های نظامی با یکدیگر اختلاف نظر دارند و از سوی دیگر، تل‌آویو تحت فشار شدید متحدان و خانواده‌های اسرائیلی است تا حداقل تا زمان آزادی گروگان‌های خودش و همچنین گروگان‌های خارجی، عملیات زمینی را به تعویق بیندازد، هر چند یک مقام ارشد اسرائیلی گفته است، نمی‌توانیم اجازه دهیم تلاش‌های بشردوستانه بر حملات ما علیه غزه تأثیر بگذارد و تأکید کرده که «آتش‌بسی وجود نخواهد داشت»، ولی سخنگوی ارتش رژیم‌صهیونیستی دیروز برای اولین بار گفته که اسرائیل حاضر است عملیات زمینی در غزه لغو شود، مشروط به اینکه حماس همه گروگان‌ها را آزاد و بدون قیدوشرط خود را تسلیم کند.

این روزنامه همچنین به گفت‌وگوی تفصیلی با علی اکبر صالحی، وزیر اسبق امورخارجه در مورد فلسطین پرداخته و جمله «مبارزه با اسرائیل بر دوش ملت‌ها قرار گرفته است» صالحی را به عنوان تیتر برگزیده است.

سراب سازمان ملل

روزنامه وطن امروز در صفحه نخست امروز خود با تیتر «ختم حقوق بشر» به بررسی جنایت و کشتار صهیونیست‌ها در غزه و سکوت مجامع بین الملل پرداخت و در ادامه نوشت: کدام حقوق بشر؟ جنایت‌های وحشیانه اسرائیل و آمریکا در غزه در ۲ هفته گذشته نشان می‌دهد غرب و قدرت در دست سیاستمدارانی است که ذره‌ای به مبانی حقوق بشر پایبند نیستند. سران دولت‌های غربی نوبت به نوبت در تل‌آویو حاضر شده‌اند و حمایت همه‌جانبه خود را از رژیم اشغالگر قدس اعلام کرده‌اند. هر بار که یک مقام غربی عازم تل‌آویو می‌شود، رژیم صهیونیستی با تشدید حملات ناجوانمردانه به باریکه غزه صدها فلسطینی را به خاک و خون می‌کشد. دولت‌های غربی حامی جنایتکارند و رسانه‌های جریان اصلی نیز در خدمت جنایتکار. دولت آمریکا هم با تصویب ۱۴ میلیارد دلار کمک به رژیم صهیونیستی، تأمین مالی صهیونیست‌ها را نیز بر عهده گرفته است. در دنیا و اکثر کشورها، ملت‌ها علیه اسرائیل و در دفاع از فلسطین به پا خاسته‌اند اما دولت‌ها به پشتیبانی از رژیم قاتل و کودک‌کش به خط شده‌اند. این واقعیت غرب و نظم فعلی دنیاست.

این روزنامه در مطلب دیگری با اشاره به سخنان رئیس جمهور در دیدار با وزیر امور خارجه آذربایجان تیتر «کنایه به الهام» را برگزید و نوشت: رئیسی با بیان اینکه قبلاً به آقای الهام گفته بودم رژیم صهیونیستی نه دوست شما و نه دوست هیچ کشور مسلمانی نخواهد شد، افزود: وضعیت امروز غزه، تابلویی پیش روی تمام ملت‌های منطقه است تا ببینند غربی‌ها و در رأس آنها آمریکا با حمایت تمام قد از جنایات صهیونیست‌ها، نه‌تنها دوست و دلسوز کشورهای منطقه نیستند، بلکه فقط پیشبرد منافع نژادپرستانه خود در منطقه را دنبال می‌کنند.

سراب سازمان ملل

روزنامه شرق در صفحه نخست امروز خود به بررسی داده‌های بانک مرکزی در مورد تشدید وام‌های دولتی از بانک‌ها و کاهش سهم بخش خصوصی از منابع مالی پرداخت و با تیتر «تسهیلات در کوچه پاستور» نوشت: آخرین گزارش بانک مرکزی نشان می‌دهد که تسهیلات پرداختی به دستگاه‌های اجرایی کشور در تابستان امسال، نسبت به بهار، دو برابر شده و این دستگاه‌ها در نیمه اول سال ۱۴۰۲ جمعاً بیش از ۸۸ هزار میلیارد تومان تسهیلات بانکی دریافت کرده‌اند. این در حالی است که گزارش پیشین بانک مرکزی نیز نشان می‌داد کل بدهی بخش دولتی به سیستم بانکی در پنج ماه نخست امسال حدوداً ۳۴ درصد بیشتر شده و به ۷۳۸ هزار میلیارد تومان در مرداد ۱۴۰۲ رسیده است. به گفته کارشناسان اقتصادی، این یعنی دولتی‌ها در حال گرفتن سهم بخش‌های تولیدی و خصوصی از تسهیلات بانکی هستند و با ادامه این روال باید منتظر افزایش تورم و کاهش رشد اقتصادی در کشور بود.

سراب سازمان ملل

روزنامه دنیای اقتصاد در صفحه نخست امروز خود به بررسی روند صعودی چک‌های برگشتی پرداخت و با تیتر «چک صیادی در تله‌» نوشت: آیا چک‌های صیادی در تله قرار گرفته‌اند؟ رصد آخرین آمارهای چک‌های مبادله‌ای حاکی از آن است که سهم مبلغ و تعداد چک‌های برگشتی از چک‌های مبادله‌ای در حال افزایش بوده و در حال نزدیک شدن به سطوح پیش از اجرای کامل قانون جدید چک است. بر اساس آخرین گزارش‌ها در تیرماه سال جاری ۸.۸ درصد از تعداد چک‌های مبادله‌ای و ۱۲.۷ درصد از مبلغ چک‌های مبادله‌ای برگشت خورده‌اند. این در حالی است که این دو متغیر در دی‌ماه سال گذشته در پایین‌ترین سطح خود، به‌ترتیب به ۶.۸ و ۸.۵ درصد رسیده بودند.

دنیای اقتصاد همچنین تصویر صفحه نخست خود را به وزرای خارجه ایران، روسیه، ترکیه، ارمنستان و آذربایجان در کنار یکدیگر اختصاص داد که برای نشست ۳+۳ در تهران گرد هم آمده‌اند.

سراب سازمان ملل

کد خبر 698495

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.