حمله به پایگاه‌های اشغالگران آمریکا در سوریه

پایگاه‌های آمریکا در میدان نفتی العمر و التنف واقع در استان دیرالزور (شرق سوریه) و الشدادی واقع در استان الحسکه (شمال شرق سوریه) هدف قرار گرفته است.

به گزارش ایمنا، منابع خبری از حملات مجدد نیروهای مقاومت به پایگاه‌های اشغالگران آمریکا در شرق و شمال شرق سوریه خبر دادند.

شبکه خبری المیادین گزارش داد، در این حملات، پایگاه‌های آمریکا در میدان نفتی العمر و التنف واقع در استان دیرالزور (شرق سوریه) و الشدادی واقع در استان الحسکه (شمال شرق سوریه) هدف قرار گرفته است.

مقاومت اسلامی عراق ساعاتی پیش از حمله به پایگاه المالکیه در شمال شرق سوریه خبر داد که مقر نظامیان آمریکایی است، مقاومت عراق تأکید کرد که با یک فروند پهپاد، این پایگاه آمریکایی را هدف قرار داده و پهپاد نیز به هدف اصابت کرده است.

این جنبش عراقی، با انتشار بیانیه‌ای مسئولیت حمله به پایگاه‌های اشغالگران آمریکایی در سوریه را بر عهده گرفت، مقاومت عراق خبر داد که صبح امروز پایگاه‌های التنف و الرکبان را در سوریه، با دو پهپاد هدف قرار داده و پهپادها نیز به هدف اصابت کرده است.

پایگاه التنف مهم‌ترین مقر نظامیان آمریکایی در جنوب شرق سوریه محسوب می‌شود که در مثلث مرزی سوریه، عراق و اردن واقع شده است.

از چند روز پیش گروه‌های مقاومت عراقی که در واکنش به حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه و بمباران مناطق مسکونی و کشتار غیرنظامیان فلسطینی برای مداخله مستقیم در تقابل با صهیونیست‌ها و در حمایت از مقاومت فلسطین اعلام آمادگی کرده بودند، رسماً به نبرد طوفان الاقصی پیوسته‌اند و طی چند روز اخیر بارها مواضع نیروهای آمریکایی در پایگاه الحریر در شمال عراق و پایگاه عین الاسد در غرب این کشور را هدف حملات پهپادی و راکتی قرار داده‌اند.

مقاومت عراق همچنین از چند روز پیش پایگاه‌های اشغالگران آمریکایی را در سوریه نیز هدف قرار می‌دهد، پایگاه التنف در شرق سوریه و پایگاه آمریکایی در میدان گازی کونیکو در شمال شرق سوریه از جمله مقرهایی است که طی این روزها از سوی مقاومت عراق هدف حمله پهپادی یا راکتی قرار گرفته است.

منبع: فارس

کد خبر 698491

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.