صدور مجوز بلندمدت برای فعالیت معادن تیران توجیهی ندارد

دادستان عمومی و انقلاب تیران و کرون صدور مجوز بلند مدت برای فعالیت معدن سرب و روی در این شهرستان را بدون توجیه دانست و گفت: صدور این مجوز باعث شده که تهدیدهای زیست محیطی و سلامتی عمومی را در نظر نگیرند و این گونه حقوق عمومی ضایع شده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمد رضایی عصر امروز _دوشنبه یکم آبان‌ماه_ در جلسه رسیدگی به مشکلات زیست محیطی معادن تیران و کرون که با حضور مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اصفهان در محل دفتر امام جمعه این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: مجوز فعالیت معدن سرب و روی تیران به مدت بیش از پنج سال تمدید شده که این اقدام توجیه و دلیل ندارد.

وی افزود: صدور و تمدید مجوز برای معادن زمان‌بندی مشخصی دارد که تصمیم‌گیری برای یک زمان طولانی باید دلیل و شرایط خاصی داشته باشد.

دادستان عمومی و انقلاب تیران و کرون ادامه داد: صدور این مجوز باعث شده که تهدیدهای زیست محیطی و سلامتی عمومی را در نظر نگیرند و این گونه حقوق عمومی ضایع شده است.

وی با بیان اینکه در این خصوص دادستان اصفهان نیز ورود پیدا کرده است، خاطرنشان کرد: در سفر رئیس قوه قضائیه به استان اصفهان این مسئله مورد بررسی قرار گرفته و نماینده قوه موضوع را در دستور کار خود قرار داد.

رضایی با بیان اینکه سلامت جامعه قابل معامله با هیچ موضوعی نیست، تصریح کرد: رشد اقتصادی و فعالیت معادن مهم و نیاز کشور بوده، اما نباید این موضوع سلامتی، محیط زیست و زندگی عمومی جامعه را تحت تأثیر قرار دهد.

وی اضافه کرد: حفظ سلامت مردم بر اساس قانون اساسی و قوانین محیط زیست مورد توجه بوده و دادستانی به عنوان حقوق عامه این معضل را در تیران و کرون بررسی و تا حل مشکل در دستور کار خود قرار می‌دهد.

دادستان عمومی و انقلاب تیران و کرون فعالیت صنایع را تا زمانی که تهدید علیه سلامتی نباشد کارآمد خواند و گفت: اگر فعالیت این معدن به ضرر محیط زیست باشد، امکان ادامه فعالیت آن را نمی‌دهیم.

فعالیت معدن سرب و روی و آسیب‌های آن برای تیران

حجت‌الاسلام حسین رشیدیان امام جمعه تیران و کرون نیز در این جلسه با اشاره مطالبه عمومی مردم اظهار کرد: مردم این شهرستان خواستار رسیدگی به آسیب‌های معدن سرب و روی هستند، انفجارها به مناطق مسکونی و تخریب و برداشت‌ها به محیط زیست آسیب می‌زند.

وی اضافه کرد: سفره‌های آب زیر زمینی در این منطقه به دلیل دفن ضایعات سربی آسیب می‌بینند که تهدیدی جدی علیه سلامتی است.

کد خبر 698470

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.